E320 problemer, manifold, luftmassemåler?? hvad kan det være

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mikail
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. aug 2011, 02:54

E320 problemer, manifold, luftmassemåler?? hvad kan det være

Indlæg af Mikail »

Hej.

Jeg har en E320 diesel fra 2004/08, som jeg har haft i 2 måneder. Den har kørt virkelig godt, men nu er den begyndt at give problemer.
Når man prøver at tænde for bilen, så kan den nogle gange have meget svært ved at tænde (den ryster i flere sekunder og enten tænder den eller også tænder den ikke). Kan man se at den ikke vil tænde kan man trykke lidt på speederen hvorefter den tænder. Derefter har motoren fået en dårlig tomgang, kan ryste lidt mere end før. Den trækker heller ikke lige så godt som før. Nogle gange kan den trække normalt. Har haft tilfælde hvor den bare ikke gad at trække. Men nu virker den til at trække fint indtil ca. 3000 omdrejninger hvorefter bilen næsten slet ikke reagerer på at man trykker på speederen.

Jeg har været til et værksted, hvor mekanikeren skiftede diesel/brændstoffilteret og motorolie. Det havde ikke nogen indflydelse. Vi har desuden set på dysserene. Mellem de to forreste dyssere, sidder der nogle ledninger eller slanger, som nærmest er blevet brændt og er blevet rigtige hårde, hvilket han sagde skulle skiftes meget snart. Og at disse problemer højt sandsynligt er derfor, at motoren ikke får nok indsprøjtning.

Men min ven, hvis far har sin egen mercedes autoriseret værksted, mener at problemet kan være opstået af tre problemer: 1. luftmassemåleren 2. manifold 3. turbo, hvilket han alligevel ikke tror.

Er der nogle herinde der kan komme med indputs, evt. andre alternativer. Alle svar kan hjælpe mig. Håber i vil være så rare at hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Mikail
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 problemer, manifold, luftmassemåler?? hvad kan det

Indlæg af BWJ »

Eneste fornuftige forslag er: få en tester på.
Uden en tester, bruger du oseaner af tid og unødigt mange penge.
ZOOM ZOOM.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: E320 problemer, manifold, luftmassemåler?? hvad kan det

Indlæg af CDI »

Nu står der ingen stelnummer men gætter på en række6 motor som hedder 648.
Hvis den er uden DPF er der ingen manifoldspjælde som kan drille.
Luftmassemåleren kan du pille helt af og den vil stadig springe igang med det samme hvis der ikke er fejl på brændstofsystemet,
dog vil du ikke have trækkraft i den.
Turboen har hellere intet med dårlig start at gøre men trækkraft.

Man skal finde fejlen på dårlig start og dårlig tomgang som det første.
Jeg ville starte med en kompressionstest, hvis ok.
Kontrol af brændstoftryk og dysereturlækmængde.

Hvad hedder din vens fars Aut. Mercedes værksted? Ejner Hessel, Daimler Biler eller P.Christensen!
Brugeravatar
Jibsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 2. maj 2010, 21:28

Re: E320 problemer, manifold, luftmassemåler?? hvad kan det

Indlæg af Jibsen »

Hej Mikail,

Hvor i landet befinder du dig ??

Mvh
Jesper
Mikail skrev:Hej.

Jeg har en E320 diesel fra 2004/08, som jeg har haft i 2 måneder. Den har kørt virkelig godt, men nu er den begyndt at give problemer.
Når man prøver at tænde for bilen, så kan den nogle gange have meget svært ved at tænde (den ryster i flere sekunder og enten tænder den eller også tænder den ikke). Kan man se at den ikke vil tænde kan man trykke lidt på speederen hvorefter den tænder. Derefter har motoren fået en dårlig tomgang, kan ryste lidt mere end før. Den trækker heller ikke lige så godt som før. Nogle gange kan den trække normalt. Har haft tilfælde hvor den bare ikke gad at trække. Men nu virker den til at trække fint indtil ca. 3000 omdrejninger hvorefter bilen næsten slet ikke reagerer på at man trykker på speederen.

Jeg har været til et værksted, hvor mekanikeren skiftede diesel/brændstoffilteret og motorolie. Det havde ikke nogen indflydelse. Vi har desuden set på dysserene. Mellem de to forreste dyssere, sidder der nogle ledninger eller slanger, som nærmest er blevet brændt og er blevet rigtige hårde, hvilket han sagde skulle skiftes meget snart. Og at disse problemer højt sandsynligt er derfor, at motoren ikke får nok indsprøjtning.

Men min ven, hvis far har sin egen mercedes autoriseret værksted, mener at problemet kan være opstået af tre problemer: 1. luftmassemåleren 2. manifold 3. turbo, hvilket han alligevel ikke tror.

Er der nogle herinde der kan komme med indputs, evt. andre alternativer. Alle svar kan hjælpe mig. Håber i vil være så rare at hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Mikail
Klaus
Indlæg: 35
Tilmeldt: 11. okt 2010, 17:53

Re: E320 problemer, manifold, luftmassemåler?? hvad kan det

Indlæg af Klaus »

lyder som luft i brændstofsysten
Besvar