Side 1 af 2

Generator E270CDI HJÆLP

: 12. aug 2011, 13:38
af BWJ
HJÆLP.
pludselig forsvandt strømmen på batteri (over ½ time) men ladelampe lyste IKKE.
Det er en 190 Amp vandkølet generator, har den indb. laderelæ eller sidder det et eller andet sted, og i givet fald hvor.
Vil være taknemmelig for lidt krisehjælp !
:idea: :idea:

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 12. aug 2011, 16:16
af CDI
Laderelæ sidder på generator.

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 12. aug 2011, 16:17
af BWJ
CDI skrev:Laderelæ sidder på generator.
Hej CDI.

Mon ikke jeg kan gå ud fra, at det er generator der er død ??

Mvh

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 12. aug 2011, 16:21
af CDI
210? 211?

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 12. aug 2011, 17:16
af BWJ
CDI skrev:210? 211?
Ups, det er 210

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 08:14
af BWJ
hjælpp

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 10:02
af CDI
Start bilen og mål fra generatorplus til batteriets plus, skal helst vise 0-1volt.
(Kontrol af pluskabel fra motorrum ind til kabine ved gaspedal.)
Og fra motor til batteti stelpol 0-1volt.
(Kontrol af stelkabel fra karrosse til gearkasse.)
Prøv også at koble et andet batteri på UDEN om dit batteri, nogle gange kan en batteri kortslutte og ikke modtage strøm!

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 10:33
af BWJ
CDI skrev:Start bilen og mål fra generatorplus til batteriets plus, skal helst vise 0-1volt.
(Kontrol af pluskabel fra motorrum ind til kabine ved gaspedal.)
Og fra motor til batteti stelpol 0-1volt.
(Kontrol af stelkabel fra karrosse til gearkasse.)
Prøv også at koble et andet batteri på UDEN om dit batteri, nogle gange kan en batteri kortslutte og ikke modtage strøm!
Hey CDI.

Må jeg lige spørge dumt, "Start bilen og mål fra generatorplus til batteriets plus, skal helst vise 0-1volt." hvis jeg skal måle på + på generator og til + på batteri, hvordan kan jeg få en udlæsning når det er + til + ?? ( og målepunkt er det ved batteri under sæde du mener)?
Og det samme fra "motor til batteti stelpol 0-1volt." altså - til - ??

Eller forstår jeg ikke hvad du mener ??

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 11:09
af Bri_jac
Han mener du skal måle spændings faldet fra generator + til batteriets +. Hvis der er 0-1volt er der intet spændingsfald.

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 13:14
af BWJ
Okay :D der er ikke spændingsfald.
Stikket der sidder på generator (2 ben) der er ca. 6,74 V når den er startet, skal det være sådan ??

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 14:38
af BWJ
Så er patienten under kniven, kølerøret i toppen af generatoren kan man lade det sidde fast på blokken, og bare lade generatoren forsigtigt falde ned, eller hvordan ???

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 20:00
af BWJ
Så er den fixét, og har lært en masse :D :shock:

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 21:34
af Haunsoe
Hej.

da jeg har samme bil ville jeg gerne vide hvad der var galt??

Hilsen PETER :D

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 22:04
af BWJ
Haunsoe skrev:Hej.

da jeg har samme bil ville jeg gerne vide hvad der var galt??

Hilsen PETER :D
Hej Peter.
Målte som CDI skrev og konstaterede at generator var død, hentede en ny, og brugte en lørdag eftermiddag på udskiftningen ude i indkørslen.
Så nu har den fået frisk kølervæske med i købet, det sprøjtede til alle sider da jeg demonterede generator :D
Nu lader den med 14,55V og 179 amp v/ 2000 omdr/min. så der er kommet lys over land.

Re: Generator E270CDI HJÆLP

: 13. aug 2011, 22:25
af Haunsoe
Hej BWJ

Tak for dit hurtige svar.. :D