Erfaring med dæk

Alt vedrørende teknik
Besvar
Avantgarde
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. okt 2010, 19:30
Geografisk sted: Viborg

Erfaring med dæk

Indlæg af Avantgarde »

Jeg har nu kørt en enkelt sæcon på mine dæk (Nokian 245/45-17) og de er nu så savtakkede at de larmer ret meget, og skal derfor skiftes.
Jeg "nåede" også at slide et par vinterdæk (samme mærke/størrelse) ned på bare 15.000 km i vinter :evil: , så nu vil jeg gerne have et bud på hvilke dæk i vil anbefale mig at købe - både sommer- og vinterdæk.

Det skal være gode dæk, (lydsvage og med mange km).
Jeg har fået et tilbud på nogle sommerdæk(Michelin Pilot Sport 3), men synes at de er lidt dyre: 1.800 kr. /stk. :idea:
W212 E200 CDI
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af BWJ »

Har haft samme oplevelse med Nokian, det eneste der virker på min er Michelin Primacy HP
ZOOM ZOOM.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af CDI »

Hmm... det er en god pris, samme dæk på dækonline koster 1857,90kr.!
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?s ... o_Seite=50
Avantgarde
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. okt 2010, 19:30
Geografisk sted: Viborg

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af Avantgarde »

Overvejer at købe :
Continental SportContact 3 245/45 R17
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Har I erfaring med dette dæk? :idea:
W212 E200 CDI
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af gutman »

conti dæk er mit fortrukne mærke har kørt ca 45 t på mine nu uden eneste problem helårs samt har også lige fået sat samme på mine amg fælge 265 også uden problemer michelin laver samme dækmønster køber du dårlige dæk for at sparre en tus eller 2 er de hurtigt tjent hjem igen med de 3-4 dobbelt km
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af SLKkompressor »

Køber aldrig andet end Conti dæk, som jeg kun har gode erfaringer med.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af racingdog »

Nokian er noget skrammel, Michelin/Goodyear, har stort set aldrig kørt på andet og har ALTID været tilfreds, man får hvad man betaler for, ganske enkelt.
Selvfølgelig skal din bil være i orden i undervognen, få lavet en 4 hjuls udmåling, for at sikre at alt er som det skal være, ellers ødelægger du alle dæk
stjerneE300td
Indlæg: 9
Tilmeldt: 16. mar 2011, 22:01

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af stjerneE300td »

Hejsa! Jeg arbejder med dæk og vil som nogen af de andre også helt klart anbefale conti!!! Jeg har prøvet alle alternativer og der er bare ikke noget der er bedre!! Der er dog enkelte undtagelser hvor nogen biler af en eller anden grund kører bedre på noget andet! Men vil helt klart anbefale conti til din vogn og så som tidligere anbefalet, få lavet en firehjulsudmåling samtidig med dækskift så du er sikker på at det hele bare ruller!!! Håber du kan bruge det til noget :D
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af SørenD »

Hej,

Har en 320 CDI og kører på Michelin pilot sport 3 i 18" men synes ikke der er mange km i dem. Kørte tidligere på Good-Year Efficent Grip og kan kun varmt anbefalde disse, dad er er mange km i dem.

Conti er et godt dæk, dog med få km.

Mvh. Søren
jonashansen90
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. jan 2018, 11:35

Re: Erfaring med dæk

Indlæg af jonashansen90 »

Som dækservice medarbejder vil jeg også helt klart anbefale Continental dæk, det er sjældent at kunder med sådanne dæk behøver dækskifte eller anden dækservice.

VH

Jonas
https://www.mobil-daekservice.dk/
Besvar