Side 1 af 1

Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 16:10
af AndersP
Jeg har en E320'er fra 98, som har kørt rimelig upåklageligt det år jeg har haft den. Nu begynder den pludselig at give mig nogle temmelig ryk når den skifter gear. Jeg har set indlæg af BWJ med nulstilling af gearkasse, men synes ikke rigtig det hjælper. Er der nogen der har ideer til hvad det kan være? Den har kun gået 88K kilometer.

Jeg har også fået et af de sædvanlige problemer med de her biler, nemlig rust. Har fundet en maler som vil male de 2 forskærme for en rimelig pris. Men han vil ikke stå for adskillelsen af dyret. Er det til at gøre selv, eller er det bedre at få den kørt på et full-service autolakeri? Nogen der har tegninger og forklaringer til hvordan man gør?

Hilsen
Anders

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 16:45
af CDI
Er det elektronisk eller vaccumstyret gearkasse. Har du en S/W vippekontakt eller S/E skydekontakt ved gearvælger?
Ellers skriv stelnr.

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 16:56
af AndersP
Hej CDI

Det er en S/W vippekontakt

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 17:24
af BWJ
AndersP skrev:Jeg har en E320'er fra 98, som har kørt rimelig upåklageligt det år jeg har haft den. Nu begynder den pludselig at give mig nogle temmelig ryk når den skifter gear. Jeg har set indlæg af BWJ med nulstilling af gearkasse, men synes ikke rigtig det hjælper. Er der nogen der har ideer til hvad det kan være? Den har kun gået 88K kilometer.

Jeg har også fået et af de sædvanlige problemer med de her biler, nemlig rust. Har fundet en maler som vil male de 2 forskærme for en rimelig pris. Men han vil ikke stå for adskillelsen af dyret. Er det til at gøre selv, eller er det bedre at få den kørt på et full-service autolakeri? Nogen der har tegninger og forklaringer til hvordan man gør?

Hilsen
Anders
Har den fået ny olie og filter, kan gøre underværker (mangler måske også olie)

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 17:57
af CDI
AndersP skrev:Hej CDI

Det er en S/W vippekontakt

Dvs elektronisk gearkasse.
Er det en benziner? Så kan luftmassemåler være dårlig = manglende moment = dårlig gearskifte.

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 19:52
af AndersP
@ CDI - hmm, det kunne måske være. Synes altså heller ikke den "rykker" på samme måde (altså accelerationsmæssigt) som den gjorde tidligere.

@ BWJ - tjah, den er blevet serviceret, men jeg ved jo ikke om de har fyldt olie på gearkassen, for det er det jeg går ud fra du mener? Kan jeg konstarere om den mangler olie og om filter er skiftet?

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 18. aug 2011, 20:05
af BWJ
AndersP skrev:@ CDI - hmm, det kunne måske være. Synes altså heller ikke den "rykker" på samme måde (altså accelerationsmæssigt) som den gjorde tidligere.

@ BWJ - tjah, den er blevet serviceret, men jeg ved jo ikke om de har fyldt olie på gearkassen, for det er det jeg går ud fra du mener? Kan jeg konstarere om den mangler olie og om filter er skiftet?
Ved alm. service skiftes normalt ikke gearolie, medmindre du beder om det, nogen MB folk mener ikke det er nødvendigt :(
Du kan konstatere om den mangler gearolie, med en målepind man køber som tilbehør, med samme pind kan man også om olien stadig er nogenlunde frisk (rød).
Var det min ville jeg uden flere betænkeligheder få skiftet oli og filter i kassen straks, og så hver 50.000 km. så har man en fungerende kasse lææænge.

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 29. aug 2011, 23:33
af Casper16feb
Hej AndersP

Fandt du en løsning på autolakeringen?

Hvad koster din rustarbejde i skærmene ca - blot af interesse?

mvh

Casper

Re: Hårde gearskift E320 W210'er

: 5. okt 2011, 17:22
af AndersP
Bilen har nu været hos Gørløse, og det var luftmassemåleren. For sadan, det er jo som at få en raket igen :-)