W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+filter

Alt vedrørende teknik
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg har ikke prøvet adabtiv reset på min E 350. Kun på A 160 og SLK son ikke har display som W 211. Hvad værkstedet siger til at du har olie med ved jeg ikke. Det er nok forskelligt men spørg dem.
Hvis motoren ikke kører under påfyldning kommer der til at mangle 1/2 til 1 1/2 l olie på kassen afhængig af kassens temperatur, Det er jo ikke optimalt. Om kassen skal skylles igennem skal du tale med værkstedet om. Du har jo lige fået skiftet halvdelen af den gamle olie. Det må afhænge af om der er slam og snavs på magneten som sidder i bundkaret. Hvis det var min bil ville jeg skifte olien og filteret, rense bundkarog derefter køre et års tid inden næste olieskift. Derefter følge fabrikkens anvisninger: Olieskift på gearkassen efter 60.000 km. Lad os høre hvad du får ud af det på værkstedet.
Senest rettet af SLKkompressor 26. nov 2011, 21:15, rettet i alt 2 gange.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af Aliaz »

Den manglede helt sikkert en del....om det var ½, 1, 1½L ved jeg ikke. Jeg kørte nogen tid og da jeg var helt sikker på, at den ikke opførte sig normalt fik jeg min mekaniker til at se på det. Han fyldte noget mere på.
Nu har jeg kun haft problemet 2 gange siden sidste påfyldning og kun når jeg kører op ad bakke....så det tyder fortsat på olieniveau... måske den mangler ½L.
Ved ikke hvordan olien ligger/er fordelt i systemet, men det har i hvert fald haft lejlighed til at køre godt rundt i systemet under seneste 1-2 måneders kørsel.

Når nu min er en 7trins....og man åbner prop til converter...vil man så kunne få stort set alle 8L ud? Hvis ja, skal der så fortsat skylning til?
-eller er "skylning" kun noget der foretages på 5trins fordi den ikke har en prop til converter?

Rester af olie i systemet af type 236.xx serien skulle kunne køre rundt med ny frisk olie af den rette 236.14 Fuchs Titan 4134 ?
(kører med 236.81 nu).
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af SLKkompressor »

Ved tømning af vores SLK fik vi 8 l ud. Data siger fyldningsmængde er 8 l så der hænger kun marginaler tilbag i gearkassen hvilket tror jeg bestemt ingen betydnin har selv om det kun er en beslægtet type.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af Aliaz »

Kan man regne med, at alle E320 CDI W211 er født med prop/aftapningsmulighed for converter?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af Aliaz »

Vil gerne lære - håber nogen kan belyse følgende:
Jeg går ud fra, at et gearolieskift ikke resetter gearboxen?
-alligevel synes jeg den tager nogen flere omdr. end tidligere....inden den skifter gear op ad.
Kan man derfor gå ud fra, at det skyldes olietypen?
Vil E320 CDI w211 7trin tage flere omdr., hvis olieniveau er lidt for lavt i forhold til normalt olieniveau? -eller har olieniveau intet at sige i forhold til antal omdr. før gearskift sker?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af CDI »

Olieskift resetter ikke styreenheden.
Olietypen ændrere ikke skifte tidspunkterne men/måske skifte-kvalitetet!
Ukorrekt oliestand kan medføre undrelige skiftetidspunkter og kvalitet.
Få nu skiftet olie og filter et sted som har 100% styr på denne gearkassetype inden du brænder den helt af!
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af Aliaz »

CDI skrev:Olieskift resetter ikke styreenheden.
Olietypen ændrere ikke skifte tidspunkterne men/måske skifte-kvalitetet!
Ukorrekt oliestand kan medføre undrelige skiftetidspunkter og kvalitet.
Få nu skiftet olie og filter et sted som har 100% styr på denne gearkassetype inden du brænder den helt af!
Tak for svar.
CDI, du skrev tidligere følgende i denne tråd:
"211 seriestart = ingen prop i converter. ca. 5L ved olieskift.
211 facelift = prop i converter. ca. 8L ved olieskift.

Stigerøret er beregnet til ca. 45grader olietemp. så stemmer oliestanden."

Holder du fast i det? Et par stykker nævner at W211 E320 CDI 3,0 V6 facelift (7trin) IKKE har prop til converter, og at det derfor skal skylles igennem.
Har du en mail jeg må skrive til dig på? Send mig gerne en besked, såfremt du ikke vil skrive den her.
Jeg har 4x4L Fuchs Titan 4134 (236.14) stående og får det skiftet snarest.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 V6 3,0aut.gear langt gearskift efter ny gearolie+fi

Indlæg af CDI »

Ja til det hele og Faceliftet 211 7-trins kasser er født med converter aftapningsprop.
Besvar