Side 1 af 1

210 hvæser

: 23. aug 2011, 17:59
af gutman
hej min 270 begyndte idag at hvæse ved 2000 omd temligt kraftigt så det overdøvede radio . har så skilt intercoler ad samt slanger for at kigge efter revner slanger samt indsugning har en del olie snask siddende da jeg hev intercoler af kom der olie ud af tilslutningerne er det det normalt bilen virkede ikke sløvere . turbo er ren inden i .er lidt i tvilv om det er intercoler der er gået i frigear er der desværre ingen mislyde ?

Re: 210 hvæser

: 23. aug 2011, 18:32
af BWJ
Hvis du i frigear gasser op, samtidig med at du trykker slangen næsten flad ved indsugningsmanifol, vil den hvæse.
Hvis slange før/efter cooler, eller cooler er død, opbygger den ikke tryk på slangen før manifol når du gasser op.

Re: 210 hvæser

: 24. aug 2011, 17:51
af gutman
så blev der sat ny intercoler på slanger er blevet checket ingen hvæsen . men lyden er der stadig når man kører. syntes at motor bliver meget varm men nål står normalt lige under 80 grader . smider skidtet på værksted i morgen

Re: 210 hvæser

: 24. aug 2011, 20:40
af gutman
har lige opdaget at bilen har brugt meget olie hvor meget slup må der være i aksel på turbo ? sidder turbo støbt sammen med manifold eller er den løst skruet på kan man evt bruge en fra en 320 i stedet

Re: 210 hvæser

: 24. aug 2011, 20:54
af MB cruizer
Slup er et vidt begreb. Det er normalt de "bløder"olie med alderen men hvis dine
labyrintpakinger er meget slidte vil olien fare ud i udstødningen eller i værste fald ind i
indsugningsmanifoldet. Det sidste kan få din motor til at kamme over da den løber på motorolie den
suger med ind og forbrænder, som så giver mere omdrejninger der sender endnu mere olie ind etc.
Det ender gerne med et ordenligt smæld og en stempelstang ud igennem siden på blokken. :shock:

Hvis du afmonterer slangen til tryksiden og rykker på navet ved skovlhjulet, så kan du normalt
rykke 0,1 til 0,5 mm fra side til side. Kan din vakle flere milimeter er den kaput. :(

Ang den anden turbo, så skal den have samme partno før du kan være sikker.
Turboerne er bla. udviklet på motorvolumen og da din er en 2.7l maskine går det nok ikke an
at lægge een på fra en 3.2 liters.

Det er ikke noget jeg har for meget erfaring med, kan være nogen af de skrappe herinde kan komme
med et bedre råd? :?

Re: 210 hvæser

: 31. aug 2011, 19:26
af gutman
så blev fejlen fundet som var den ene ventil i indsugning manifoldet der var blevet trykket ud selve klappen lå løst inde i manifoldet og alt det udvendige var væk. har fået fat i et andet men selve de 2 af dem lukker ikke helt tæt i toppen samt de er tyndslidt ude på kanten har det betydning eller kan man evt flytte fra det gamle ? en der kan fortælle hvilken funktion de præcis har eller om de kan købes løse