W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Alt vedrørende teknik
Besvar
marwin
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. sep 2011, 20:25
Geografisk sted: Stenløse

W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af marwin »

Jeg er den lykkelige ejer af en W203 C-180 kompressor. Den er fra 2002 og har kørt 180.000 Km.
Mit problem opstår når motoren er varm og kører i tomgang længer end et minut, for eks ved rødt lys.
Så begynder motorlampen at lyse, samtidig med motoren kun går på 3 cylindere. Herefter kan jeg slukke motoren og starte igen - den kører fint, men mortor lampen forbliver tændt, ca en dag eller to.

Er der nogen der kan hjælpe ?, eller nogen der måske ligefren kender til problemet ? Med tak for et godt forum

Med venlig hilsen
Martin
Senest rettet af marwin 7. sep 2011, 12:09, rettet i alt 1 gang.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af CDI »

Er det en 111 eller 271 motor? Ellers skriv stelnummer.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af SLKkompressor »

Ligner fejl på tændspole. Hvordan kan du vide det er cyl. 2?
marwin
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. sep 2011, 20:25
Geografisk sted: Stenløse

Re: W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af marwin »

@ CDI - På motorstyringsboxen står der A271, men du får lige stelnummeret alligevel : WDB2030461F322100.

@ SLKkompressor - Tændspolen er skiftet, det samme er alle tændrørerne. Fejlen er konstateret ved fejludlæsning hos Mercedes i Herlev. Det skulle være en elektrisk fejl på cyl.2 - De kunne ikke sige hvad fejlen nærmere var. Så de kunne heller ikke give et overslag på hvad reparationen ville løbe op i, desværre.

Det skal lige tilføjes at fejlen opstår hurtigere hvis gearvælgeren står i "Drive". Så i "Neutral" kan motoren "gå" lidt længere tid, før fejlen opstår igen.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af SLKkompressor »

Med sådan en udmelding fra værkstedet er det farligt for pengepungen bare at overlade bilen til et værksted. En Bel Aid kur kan du nok selv udføre ved at følge brugsanvisningerne på de to dele du skal bruge for omkring 500 kr.Brugt rigtigt skader det i hvert fald ikke. Det undrer mig at en MB tester ikke giver et mere nøjagtigt svar.
marwin
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. sep 2011, 20:25
Geografisk sted: Stenløse

Re: W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af marwin »

SLKkompressor skrev:Med sådan en udmelding fra værkstedet er det farligt for pengepungen bare at overlade bilen til et værksted. En Bel Aid kur kan du nok selv udføre ved at følge brugsanvisningerne på de to dele du skal bruge for omkring 500 kr.Brugt rigtigt skader det i hvert fald ikke. Det undrer mig at en MB tester ikke giver et mere nøjagtigt svar.

Jeg har prøvet at "google" en Bel Aid kur, og fandt ikke noget brugbart.... Er det noget du kan uddybe lidt nærmere? Specielt prisen er tiltalende hvis problemet kan afhjælpes af den vej.

På forhånd tak !
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W203 Fejl på cylinder 2 ved tomgang og varm motor

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg var lidt hurtig på tasterne. Det staves Bell Add og består af en lille spray dåse m. 70 ml, og lidt større plastflaske med 500 ml.klar vædske. Det fås vist også i sæt nogle gange på tilbud på større tankstationer. Der er udførlig brugsanvisning på delene. Det kan bruges både til benzin og diesel motorer.
Besvar