Side 1 af 1

210-270CDI gløderør

: 17. sep 2011, 19:39
af BWJ
Skulle have skiftet mit gløderør nr.3, men de kunne ikke få det ud, (er ikke knækket).
De siger at det skal bores ud (2-3 timer), er det normalt at det sidder så fast ??

Re: 210-270CDI gløderør

: 18. sep 2011, 15:05
af gutman
ja de kan sidde sindsygt fast har du prøvet med varm motor

Re: 210-270CDI gløderør

: 18. sep 2011, 16:43
af BWJ
Ja den havde lige kørt 25 km.

Re: 210-270CDI gløderør

: 18. sep 2011, 18:48
af shadowcast
Det er et job for cylinder service.. lad være med andet.. det kan koste et nyt topstykke..

Re: 210-270CDI gløderør

: 20. okt 2011, 15:00
af Bent Laursen
Fik du den skiftet?

Ellers så sprøjt release oil med lind hånd omkring gløderøret og gør motoren godt varm, og gentag gerne processen nogle gange.
Så burde røret være til at få fri.

Re: 210-270CDI gløderør

: 20. okt 2011, 18:42
af BWJ
Bent Laursen skrev:Fik du den skiftet?

Ellers så sprøjt release oil med lind hånd omkring gløderøret og gør motoren godt varm, og gentag gerne processen nogle gange.
Så burde røret være til at få fri.
Nææe jeg går stadig om den varme grød, den starter jo hver dag :)
Release oil ?? hvad er det for en størrelse, fabrikat ?

Re: 210-270CDI gløderør

: 20. okt 2011, 20:32
af Velo
BWJ skrev:
Bent Laursen skrev:Fik du den skiftet?

Ellers så sprøjt release oil med lind hånd omkring gløderøret og gør motoren godt varm, og gentag gerne processen nogle gange.
Så burde røret være til at få fri.
Nææe jeg går stadig om den varme grød, den starter jo hver dag :)
Release oil ?? hvad er det for en størrelse, fabrikat ?
Release oil, rustløsner, krybe olie med rustløser, PTFE spray med rustopløsning. Kært barn har mange navne.
WD40 er en af dem men ikke den mest effektive. Men bruges kan det.

Er ellers enig i fremgangsmåden. Sprøjt, kør varm, sprøjt, kør varm, sprøjt, kør varm, sprøjt, skru af. Mod uret!

Re: 210-270CDI gløderør

: 23. okt 2011, 20:24
af MB cruizer
Prøv at lave en lille dæmning rundt om gløderøret med kit, moddellervoks eller hvad ved jeg og fyld godt op
med WD40 eller Caramba. Evt med almindeligt olie iblandet så den bliver lidt "federe".

Kør over et par dage og efterfyld "andedammen". Kan være det kan gøre underværker.

Havde Merkonomen ikke et kit man kunne leje der kunne vibere gløderør og dyser løs med ultralyd?