Tempomat i A170 W169 fra 2007

Alt vedrørende teknik
Besvar
ThomasD
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. mar 2009, 20:42
Geografisk sted: Hellerup

Tempomat i A170 W169 fra 2007

Indlæg af ThomasD »

Hej

Er der nogen der har fået eftermonteret en tempomat/fartpilot i denne model? Jeg er ved at være forvirret på et højere plan.

Daimler i Hørshom siger det kan de godt og det koster 5.200 DKK som jeg synes er noget i overkanten. I Tyskland kan det lade sig gøre hos nogle forhandlere til en pris på 270 EUR som er mere rimeligt, men jeg synes at det er langt at køre til fx Hannover for at få det monteret. Hos Klaus & Co i Flensborg kan det ikke lade sig gøre med den forklaring at eftermonteringen ikke er frigivet til denne model ????

Har talt med Gørløse Autoimport, og de siger 6-7000 DKK, men vil helst ikke lave det fordi Mercedes-Benz fraråder det!

Har googlet lidt og fundet ud af at det kræver en arm, en ny afdækning til ratsøjlen, en ny speederpedal med kick-down kontakt og en omkodning af motorstyringen. Sidstnævnte kræver Star Diagnosis som jeg ikke har adgang til. Resten skulle være til at finde ud af.

Er der nogen der kan kaste lys over mysteriet, evt. kender et sted som laver det?

Hilsen Thomas
350SL 1973
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Tempomat i A170 W169 fra 2007

Indlæg af SLKkompressor »

Tempomat leveres normalt sammen med automatgear og jeg bruger tempomat meget ofte hvor der er hastighedsbegrænsning og det er der næsten overalt. Hvordan det det er sammen med man. gear har jeg ingen erfaring med. Lad et autoriseret MB værksted udføre opgaven så tror jeg der er bedre garenti. Det er næsten umuligt at finde en Aer med aut. gear i DK men det findes i Tyskland. Overvej at få 2 goder ved at skifte til en Aer med aut gear og tempomat.
ThomasD
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. mar 2009, 20:42
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tempomat i A170 W169 fra 2007

Indlæg af ThomasD »

Lidt opfølgning på tidligere mail:

Jeg har allerede tempomat i min W168er, og den kan jeg ikke undvære - jeg får simpelthen krampe i speederfoden efter kort tids kørsel. Oven i hatten reducerede den benzinforbruget med over 10 pct så den har tjent sig hjem. Kører omkring 20.000 om året, og jeg har rundet 180.000 med tempomaten.

Jeg har købt alle delene hos Daimler og på nettet for en god tusse, og har fundet en forhandler der vil indkode den. Så jeg kan få den i for under det halve af prisen.

Har også fundet ud af at Daimler har blokeret for eftermontering af udstyr hos mange tyske forhandlere simpelthen fordi de udfører så få af dem at de ikke har erfaring nok og derfor vil undgå fejl og reklamationer. Fornuftigt nok.

Hilsen Thomas

PS: I øvrigt tør jeg ikke købe en Aer med automatgear eller automatkobling. Min far har haft to W168ere med denne feature, og det har kostet ham mange penge i fejlsøgning og reparationer...
350SL 1973
Lindgren
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. sep 2013, 15:46

Re: Tempomat i A170 W169 fra 2007

Indlæg af Lindgren »

Fik du det nogenside montereret??
Besvar