E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter

Alt vedrørende teknik
Besvar
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter

Indlæg af Aliaz »

Så vidt jeg er orienteret er der en prop til converteren på facelift-modellen, så man kan skifte de ca. 3L olie i denne.

Nu spørger jeg nok dumt - hvis converterens 3L olie ikke blandes med andet, hvorfor er det så at man ikke hver gang skifter alle ca. 8L frem for kun ca. 5L ?

Kræves den olie i converteren ikke at blive skiftet så ofte eller bliver de 3L alligevel blandet med de 5L under drift ?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter

Indlæg af SLS-AMG »

Jo olien bliver blandet.
Man skal skifte al det olie man kan hvergang, inklusiv filter.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter

Indlæg af Aliaz »

SLS-AMG skrev:Jo olien bliver blandet.
Man skal skifte al det olie man kan hvergang, inklusiv filter.
Tak for afklaringen.
Jeg har fået skiftet 5L sidst / betalt for 5L - kan jeg se på regningen.
Hvis min mekaniker havde fjernet proppen til converter så kunne han vel have fået 8L ud?

Er den prop svær at finde ? (skal man vide den er der for at opdage den)
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter

Indlæg af SLS-AMG »

Den er ikke svær og finde. der sidder en lille gummiprop ind til converteren, lav et lille mærke og drej så motoren indtil
prop eller mærke kommer til syne, proppen er til en 4 mm umbrako..
Besvar