Så vidt jeg er orienteret er der en prop til converteren på facelift-modellen, så man kan skifte de ca. 3L olie i denne.
Nu spørger jeg nok dumt - hvis converterens 3L olie ikke blandes med andet, hvorfor er det så at man ikke hver gang skifter alle ca. 8L frem for kun ca. 5L ?
Kræves den olie i converteren ikke at blive skiftet så ofte eller bliver de 3L alligevel blandet med de 5L under drift ?
E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter
E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter
Jo olien bliver blandet.
Man skal skifte al det olie man kan hvergang, inklusiv filter.
Man skal skifte al det olie man kan hvergang, inklusiv filter.
Re: E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter
Tak for afklaringen.SLS-AMG skrev:Jo olien bliver blandet.
Man skal skifte al det olie man kan hvergang, inklusiv filter.
Jeg har fået skiftet 5L sidst / betalt for 5L - kan jeg se på regningen.
Hvis min mekaniker havde fjernet proppen til converter så kunne han vel have fået 8L ud?
Er den prop svær at finde ? (skal man vide den er der for at opdage den)
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: E320 CDI 3,0 V6 w211 2007 converter
Den er ikke svær og finde. der sidder en lille gummiprop ind til converteren, lav et lille mærke og drej så motoren indtil
prop eller mærke kommer til syne, proppen er til en 4 mm umbrako..
prop eller mærke kommer til syne, proppen er til en 4 mm umbrako..