Ville høre om der er nogen der kunne komme med et godt råd eller viden ang. min mercedes 320 cdi v6 fra 2005. Det drejer sig om min aut. gearkasse 7 trins af og til begynder bilen
at hugge eller hakke når man kører fra 60 km i timen og opefter man kan tydeligt mærke at det er gearkassen som regel holder det hurtigt op igen og så kan der gå 3 uger eller
2 dage eller 1 før det kommer igen. For en uge siden har den været ude hos Gørløse Autoimport og fået gennemskyllet gearkassen igennem med olie og skiftet filter da de siger at der
kan komme kondens vand i olien og derfor drille converteren.Efter de gennemskyllede den og fyldte ny olie på gik der 5 dage og problemet kom igen. Bilen har kun kørt 115 000 km
så jeg undre mig. MVH Lars Knudsen
mercedes 320 3,0 cdi v6 aut. gear 7 trins
Re: mercedes 320 3,0 cdi v6 aut. gear 7 trins
Det lyder som en dårlig converter. et kendt problem på W211 med 7 trins gearkasse
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Prøv at resette din gearkasse.
Fremgangsmåde:
Sæt dig ind i bilen, luk dørene - gearvælger i P.
Sæt tænding på, til punktet umiddelbart før start
Træd speeder HELT i bund og hold den der i min. 10 sek.
Sluk tænding, uden at fjerne nøgle, og slip speeder.
Vent herefter 2 min. før nøgle fjernes og bil forlades, så den når at afslutte reset.
Når du efterfølgende kører en tur, vil gearkassen lære din kørestil og tilpasse sig efter den.
Fremgangsmåde:
Sæt dig ind i bilen, luk dørene - gearvælger i P.
Sæt tænding på, til punktet umiddelbart før start
Træd speeder HELT i bund og hold den der i min. 10 sek.
Sluk tænding, uden at fjerne nøgle, og slip speeder.
Vent herefter 2 min. før nøgle fjernes og bil forlades, så den når at afslutte reset.
Når du efterfølgende kører en tur, vil gearkassen lære din kørestil og tilpasse sig efter den.
-
Ok tak for jeres svar håber dog ikke det er en ny converter , har lige resat den som du beskrev, så må vi se om det ændre sig, jeg har også et andet problem med den ang. key less
funktionen, har som sagt lige været hos Gørløse Autoimprt med bilen dels pga af gearkassen men også fordi key less funktionen næsten var holdt op med at virke og fjernbetjeningen
heller ikke virkede godt bilen havde svært med at modtage signalet skulle helt hen til ruden på bilen før den virkede, Gørløse kiggede på den og fandt ud af at en styreenhed i bilens
baggagerum havde taget fugt til sig ig brændt af. Efter styreenheden er skiftet virker hånsenderne fint men key less funktionen stadig meget dårlig skal lige tilføje at batterierne i
håndsenderne er udskiftet håber i har et godt råd for Gørløse har ikke
MVH Lars
funktionen, har som sagt lige været hos Gørløse Autoimprt med bilen dels pga af gearkassen men også fordi key less funktionen næsten var holdt op med at virke og fjernbetjeningen
heller ikke virkede godt bilen havde svært med at modtage signalet skulle helt hen til ruden på bilen før den virkede, Gørløse kiggede på den og fandt ud af at en styreenhed i bilens
baggagerum havde taget fugt til sig ig brændt af. Efter styreenheden er skiftet virker hånsenderne fint men key less funktionen stadig meget dårlig skal lige tilføje at batterierne i
håndsenderne er udskiftet håber i har et godt råd for Gørløse har ikke
MVH Lars