Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Alt vedrørende teknik
Besvar
Gert Christiansen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. okt 2011, 17:06

Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Gert Christiansen »

jeg mangler nærlyset i højre side og jeg har konstateret der ikke kommer strøm ud til lygten og sikring er checket :)
Er der nogen bud på hvor fejlen kan ligge ?
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Velo »

Gert Christiansen skrev:jeg mangler nærlyset i højre side og jeg har konstateret der ikke kommer strøm ud til lygten og sikring er checket :)
Er der nogen bud på hvor fejlen kan ligge ?
Er det både kørelys og nærlys?
Mit førstnævnte manglede da jeg købte bilen. Det var to sikringer der skulle skiftes under rattet.
OBS. Der er også sikringer under sædet.
Gert Christiansen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. okt 2011, 17:06

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Gert Christiansen »

ja både kørelys samt nærlys mangler i højre side og alle sikringer er checket dem under sædet er til kørelysrelæer.
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Velo »

Er der "strøm i sikringerne"?
Gert Christiansen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. okt 2011, 17:06

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Gert Christiansen »

Ja der er strøm ved sikringer
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Velo »

Gert Christiansen skrev:Ja der er strøm ved sikringer
Ergo ligger fejlen fra sikring og ud til lampen.

Har der været arbejdet på bilen? for ligesom at udelukke om det kan være årsagen til at et stik eller en ledning ikke virker.
Fungerer tåge og langtlys? Positionslygten? For at udelukke at det blot er stel forbindelsen der er årsagen

Nu du har konstateret der ikke er strøm i stikket ude ved lygten. Er det så stikket ind til pæren eller hele stikket ind i lampen?
Har du prøvet at stikke et volt meter i ledningen for at se om der er strøm i ledningen? Det skal være den gule ledning, som iøvrigt er en 1½ [] ledning.
Jeg sidder desværre kun med et ledningsnet, på tysk, som jeg ikke lige har gennemskuet helt endnu, og jeg er ikke lige ved bilen lige PT. I så fald ville jeg have haft lidt nemmere ved at give dig en hånd med.
Gert Christiansen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. okt 2011, 17:06

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Gert Christiansen »

Tak for din tilbagemelding :) jeg kunne måle spænding fra lampeovervågningsboxen på pind 20 som går ud til nærlyset..så klippede jeg ca. 4 cm ledning af ude ved hovedstikket der er mont. på lygten og mont. ny kabelsko så var det ok selvom det så ud til at være fejlfri. ved du hvor boxen til oliefyret sidder ?
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Nærlys på Vito 112 cdi fra 99

Indlæg af Velo »

Gert Christiansen skrev:Tak for din tilbagemelding :) jeg kunne måle spænding fra lampeovervågningsboxen på pind 20 som går ud til nærlyset..så klippede jeg ca. 4 cm ledning af ude ved hovedstikket der er mont. på lygten og mont. ny kabelsko så var det ok selvom det så ud til at være fejlfri. ved du hvor boxen til oliefyret sidder ?
Super godt at det virkede.

Den med oliefyret må jeg melde pas til. Det må du gå på detektivarbejde for at opklare.
Besvar