Skal jeg sælge min bil ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Henrik Markussen
Indlæg: 16
Tilmeldt: 17. jan 2011, 22:28
Geografisk sted: Egernsund, DK
Kontakt:

Skal jeg sælge min bil ?

Indlæg af Henrik Markussen »

Hej Alle

Ej, sælge det har jeg nu ikke lyst til. Men jeg har lige fået læst fejlene ud af bilens computer.

Det er en W210 (E320) fra 1998.

Jeg kan ikke lige helt blive klog på hvor slemt det står til - er der en der kan "oversætte" rapporten for mig og måske gi lidt tips til afhjælpning af fejlene ?

Jeg har indsat pdf rapporten nedenfor. Rapporten er lavet med Carsoft 7.4 Jeg har også pda filen, men den kan ikke vedhæftes.

Tusind tak

Henrik


____________________________________________________________________________________
Page : 1
Telefon:
____________________________________________________________________________________
CARSOFT Diagnosis-report 25.04.2002
Vehicle type:
License plate:
Customer:
Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
P1470 Boost pressure control vacuum transducer
P0600 CAN Data bus
P0703 Stop lamp switch
P1187 Rail pressure monitoring
Single diagnosis ABS / ASR - Status: ERROR !
____________________________________________________________________________________
Page : 2
Telefon:
____________________________________________________________________________________
Gear box oil temperature sensor : defective
Single diagnosis AIRCO - Status: ERROR !
B1416 Hot water coolant circulation pump
B1416 Hot water coolant circulation pump
Single diagnosis PSE - Status: ERROR !
B1438 Central locking secure time to long, air capacity to high.
B1438 Central locking secure time to long, air capacity to high.
B1439 Central locking secure time to long, air capacity to high.
B1439 Central locking secure time to long, air capacity to high.
____________________________________________________________________________________
Page : 3
Telefon:
____________________________________________________________________________________
Single Diagnosis SAM - Status: ERROR !
B1011 Control unit power supply : overvoltage
B1217 Rain sensor
HRA
Single Diagnosis HRA - Status: ERROR !
Single Diagnosis OCP - Status: ERROR !
B1010 Control Unit power supply : under voltage
B1011 Control Unit power supply : over voltage
B1520
B1520
Single Diagnosis D2B - Status: ERROR !
B1241
____________________________________________________________________________________
Page : 4
Telefon:
____________________________________________________________________________________
B1058
B1021 Communication error PSE / Keyless Go : Right door antenna
DCM-1
Single diagnosis DCM - Status: OK !
DCM-2
Single diagnosis DCM - Status: ERROR !
B1011 Power supply : tension high
DCM-3
Single diagnosis DCM - Status: OK !
DCM-4
Single diagnosis DCM - Status: OK !
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Skal jeg sælge min bil ?

Indlæg af SLKkompressor »

En anden mulighed er at slette/resette alle fejl, køre en periode og udlæse igen for at se om der kommer nye fejl.
Er der noget galt med bilen?
Henrik Markussen
Indlæg: 16
Tilmeldt: 17. jan 2011, 22:28
Geografisk sted: Egernsund, DK
Kontakt:

Re: Skal jeg sælge min bil ?

Indlæg af Henrik Markussen »

Hej

Tak for dit svar.

Egentlig kører vognen udmærket.
Dog er den lidt begyndt med at blive hængende i treidje gear engang imellem (kan det betyde manglende olie i gearkassen ?) og kan også finde på at ryge kraftigere når jeg gir en del gas.

Jeg vil prøve at slette fejlene og læse den ud igen efter et par ture.

Mvh
Henrik
MB cruizer
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Skal jeg sælge min bil ?

Indlæg af MB cruizer »

Med alle de fejl "aktive" ville bilen ikke rokke sig ud af stedet. Muligvis vil den spontant selvantænde (joke :P ).

Der er nok tale om en masse gl fejlkoder der ligger gemt computerne og kan godt skyldes at der er pillet ved batteriet eller man har taget stik ud og ind imens batteriet har været sat til.

Forslag (som du også er inde på) : 0-stil alle fejl og prøv at udlæse igen om et par uger.

Gearkasse : Hvornår har du sidst skiftet filter og olie inkl det der ligger i konverteren ? 8)

Røgudvikling : Hvor gamle er dine dyser ? De er vist ret dyre til CDI så måske ville en gang dyserens hjælpe.
Og luftfilter skift også. Ellers findes der vist firmaer der renser HDI og CDI dyser, altimens de sidder i motoren, med noget specielt grej og væske de skyller igennem, kan det mon være på sin plads at prøve?
Besvar