Hvad er dette....hjæææælp (W210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Alay
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. okt 2011, 08:20

Hvad er dette....hjæææælp (W210)

Indlæg af Alay »

Jeg har netop fået skiftet generator på min Mercedes E220 fra 2001 (W210) og under det skift opdager vi at der er noget der er utæt !

Den røde firkant viser den del af motoren vi snakker om og pilen viser hvor den er utæt !

Da min mekaniker ven ikke er Mercedes ekspert, tør vi IKKE bare skille delene ad, da vi IKKE ved hvad det er og hvad der måtte "springe ud" når vi løsner skruerne !

Kan nogen hjælpe ???

Se vedhæftede billede...


Mvh
Anders
Vedhæftede filer
motor.jpg
motor.jpg
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvad er dette....hjæææælp (W210)

Indlæg af BWJ »

Den sorte "ting" er højtrykspumpen, hvor og hvad der er utæt ved den vil jeg ikke gætte på, men vil gætte på at CDI hvis han læser dette, har et guldkorn eller to :)
ZOOM ZOOM.
Alay
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. okt 2011, 08:20

Re: Hvad er dette....hjæææælp (W210)

Indlæg af Alay »

Tak for dit svar, nu kan vi da søge lidt efter "højtrykspumpe" :idea:

Og i mellemtiden håbe på at CDI kigger forbi denne tråd :)
Alay
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. okt 2011, 08:20

Re: Hvad er dette....hjæææælp (W210)

Indlæg af Alay »

Er der nogen der kender et godt sted i Nord Jylland at købe mercedes reservedele ??

Skal bruge en pumpe Bosch 0 445 010 008 :-)
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Hvad er dette....hjæææælp (W210)

Indlæg af oej »

Hej
Rens pumpen af inden du "farer" ud og køber en anden pumpe, Det gøres nemmeste med noget bremserens eller andet som affedter.

De brændstofrør som sidder ind i begge ender har med at blive utætte i O-ringene og lække olie ud over pumpen,
Der sidder også en lavtrykspumpe over højtrykspumpe som har rør som kan blive utætte.

Plastrørene kan også blive utætte. Husk hvis du skiftet pumpen at købe nye O-ringe til rørene

Oej
Besvar