W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Alt vedrørende teknik
Besvar
missone
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10. feb 2011, 16:23

W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af missone »

Hej I forummet.

Efter flere har skrevet om at de har fået ny gearkasse i Tyskland hos ATT24 ville jeg så også prøve dette.

Aftalte en pris på 1990 euro for converter og gearkasse.

Kørte der ned i onsdags og bestilte et hotelværelse i Dortmund for konen og jeg (the Grey hotel) til 96 euro.
Rigtig fint hotel med morgenmad og det hele lige midt i Dortmund, få meter fra gågaden og hovedbanegården.

ATT24 hentede bilen kl. 7.30 på hotellet. Vi fik Shoppet lidt om formiddagen og tog en taxa ud for at hente bilen kl. 12.30 og da vi var på vej derud ringede de og sagde at bilen var færdig.

Fik dog yderligere rabat på da vi kom og skulle hente bilen så prisen blev 1600 euro. Dette kunne jo betale for diesel og hotel og mad. :P

Bilen kører fantastisk og kan varmt anbefales.

Prisen hos Mercedes fik jeg oplyst til mindst 45.000 kr og hos AutoNord i Brønderslev ville de have 13.000 kr. for skift af converter og justering af ventiler i gearkasse, men ville ikke give nogen garanti overhovedet.

W211 E320 fra 2003 med km. 170.000.
missone
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10. feb 2011, 16:23

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af missone »

Rolf T skrev:Det lyder positivt og som en god pris, men er den "nye" gearkasse en renoveret, brugt, fabriksny eller hyr ?

Gearkassen er renoveret med nye originale reservedele.
Kører virkelig som en ny.
racingdog
Indlæg: 101
Tilmeldt: 24. maj 2011, 11:58

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af racingdog »

Må man spørge om hvorfor du skifter gearkasse på en mercedes der har kørt 170.000 km, har selv en W210 stationcar fra 98`300TD og 177 hk, med 608.000km på klokken, den skifter 110% perfekt, derfor jeg lige undre mig lidt ??
missone
Indlæg: 16
Tilmeldt: 10. feb 2011, 16:23

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af missone »

racingdog skrev:Må man spørge om hvorfor du skifter gearkasse på en mercedes der har kørt 170.000 km, har selv en W210 stationcar fra 98`300TD og 177 hk, med 608.000km på klokken, den skifter 110% perfekt, derfor jeg lige undre mig lidt ??

Er åbentbart en fejl som w211 E320 ofte har.
Det gir sig udslag i at når bilen skal trække ryster den. De siger at det er enten fordi oliekøleren er utæt (åbentbart også en fejl ved denne model) eller nogle af ventilerne i selve gearkassen ikke arbejder som de skal, og så går converteren til.
Kunne måske have nøjes med at skifte converteren, men da der ikke var vand i olie kunne det meget nemt være noget i gearkassen og til den pris i Tyskland kunne det ikke svare sig kun at skifte converteren herhjemme, og måske få samme fejl igen.
ldamkjar
Indlæg: 26
Tilmeldt: 6. apr 2009, 10:10

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af ldamkjar »

Hold da fast

Jeg ha rogså en E220 W211 fra 2003 som nu har gået 311000. Jeg fik skiftet converter ved 200.000 men ikke gearkasse. Spurgte til pris hos Mercedes i Flensborg og fik et bud på 16.000, men valgte i stedet Vestjysk bilhus i Esbjerg hvor bilen var købt - pris 13.000. Så DET er da dejligt at høre du fik BÅDE converter og gearkasse ti samme pris.

Det er nemlig et kendt problem og man siger at den ombytning der udskiftes med holder MEGET længere da den er renoveret af mennesker og de nye lavet af robotter :-)

Lars
Tommy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jul 2012, 11:05

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af Tommy »

Hej Mercer folk
Har også lige meldt mig ind efter at have læst en del på jeres forum efter mit køb af en E320 ´04 (som det også fremgår af min signatur. Jeg må nok erkende at nu er turen kommet til min converter - da det passer godt overens med de rystelser som jeg oplever når man med let speederfod belaster drivlinien, samt hvad mercer mek´eren umiddelbart sagde 99% sikkert var converteren og at den skulle skiftes. Spg. går på at jeg tænker at køre til Att24 som andre har gjort. Men jeg er lidt forvirret i fht. hvad der er nødvendigt at skifte. I DK (P. Christensen i Kolding) anbefaler naturligvis udskiftning af converter pris. ca. 15000 kr. Andre skriver at det er nok med en skyldning af converteren - men hvor lang tid holder det? Og sidst men ikke mindst sagde mek´eren fra Att24, at han ikke gav garanti på kun udskiftning af converteren pris 790 euro, kun garanti på udskiftning af hele gearks. + converter (pris som opgivet andetsteds til ca. 16-1700 euro.)? Hvilke jo er det samme for blot udskiftning af converter i DK. Da han heller ikke vil sige hvor lang tid det ville holde. Skifter man kun converteren i DK i håb om at det så vil holde, da en udskiftning med gearks. i DK jo er rasende dyrt?
Igen tak for et godt forum;-))
E320 CDI ´04 st. car. 3,2 l. rækkemotor. 5 trins gearks.
ldamkjar
Indlæg: 26
Tilmeldt: 6. apr 2009, 10:10

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af ldamkjar »

Hejsa

Jeg fik min skiftet hos Vestjysk bilhis i Esbjerg med garanti til ca 13000. Der siges at når man skifter converteren holder den nærmest evigt da den originale er samlet af robotter hvorimod den nye er en hånd renoveret. Dette er bla udtalelser fra taxa vognmænd. Jeg håber blot at det passer *S*

Det er hvad jeg ved om sagen

Lars
Tommy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jul 2012, 11:05

Re: W211 Converter og Gearkasse Tyskland

Indlæg af Tommy »

Tak for svar.
Ok med garanti? I et år eller? - det ville for mig betyde de næste 40000 km.
E320 CDI ´04 st. car. 3,2 l. rækkemotor. 5 trins gearks.
Besvar