W211 E500

Alt vedrørende teknik
Besvar
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

W211 E500

Indlæg af bonodk »

Hej

Jeg havde tidligere overvejet at købe en e400 cdi, men efter og ha læst og spurgt herinde tør jeg sgu ikke.

Jeg overvejer så i stedet en E500 mit kørsels behov er ikke så stort længere, så det kan ligeså godt være sjovt de km jeg nu engang køre.
Min cdi w211 er solgt, så nu vil jeg gerne høre hvad man skal være opmærksom på ved køb af en V8 benzin.
Håber i kan hjælpe og måske spare mig for store udgifter til rep. :D
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: W211 E500

Indlæg af bonodk »

Ja jeg har jo ikke købt den endnu men det bliver nok en årgang 03-04 ... De er jo til og betale nu.
Km kan nemt blive på den forkerte side af 200.000.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W211 E500

Indlæg af SLKkompressor »

Forstår godt lysten til en bil med V8 bamsemotor, men du kan også overveje en moderne lettere 350er V6 med 7 trins aut, gear. Den kører rigtig godt. 0-100 er ikke mange 10.dele ringere. Der er bedre plads i motorrummet til mekanikerhænder hvis det skulle komme så vidt.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 E500

Indlæg af CDI »

V8'eren M113 er mere "simpel" og driftssikker end 350'eren V6 M272 og 450-500 V8'er M273.
Dog trækkraft mæssigt kører M272 og M273 utroligt lækkert pga variable knastaksel-indstillere.

Airmatic undervognen kan blive en dyr fornøjelse samt panoramataget knirker/knager og kan også koste mange penge.
De første årgange har med at irre på bagklappen.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: W211 E500

Indlæg af bonodk »

Det er jo lige før at e500 er billigere end 350. Og skal det være 7 trins er den noget dyrer.
Brændstof økonomien er også tæt på hinanden. Men det er rep jeg er bange for.

Forkæde, gearkasse, airmatic osv. De dyre ting. Regner med at motoren holder.

CDI du skrev også i en anden tråd at e300 cdi bluetec er noget lort, hvordan kan det være? Har en kammerat der overvejer den.
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: W211 E500

Indlæg af bonodk »

Og det er lige præcis det jeg skal udnytte nu :D
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: W211 E500

Indlæg af bonodk »

Jo men sådan er det jo og ha bil, der er et dejligt stort værditab hver gang hehe ... Godt man ikke gav 1,5 mill. Dengang.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 E500

Indlæg af CDI »

bonodk skrev:Det er jo lige før at e500 er billigere end 350. Og skal det være 7 trins er den noget dyrer.
Brændstof økonomien er også tæt på hinanden. Men det er rep jeg er bange for.

Forkæde, gearkasse, airmatic osv. De dyre ting. Regner med at motoren holder.

CDI du skrev også i en anden tråd at e300 cdi bluetec er noget lort, hvordan kan det være? Har en kammerat der overvejer den.


E 300CDI Bluetech kører med DPF og SCR katalysator... Altså diesel partikel filter og NOx katalysator..
Korte af det lange er, service interval på 15.000km pga regenering af udstødningssytemet...
Denne regenering gør brændstof forbruget højere, forhøjet diesel i motorolie, dvs motorolie fortyndes, altså meget slid på forkæde og motor.
Olieforbrudget stiger, DFP tilstoppes, udstødning temp og modtryk stiger osv osv som til sidst koster motor livet....
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: W211 E500

Indlæg af bonodk »

Tak for svar CDI, det var en helt perfekt forklaring :D
Ohe
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. jan 2013, 14:29

Re: W211 E500

Indlæg af Ohe »

CDI du skrev også i en anden tråd at e300 cdi bluetec er noget lort, hvordan kan det være? Har en kammerat der overvejer den.[/quote]


E 300CDI Bluetech kører med DPF og SCR katalysator... Altså diesel partikel filter og NOx katalysator..
Korte af det lange er, service interval på 15.000km pga regenering af udstødningssytemet...
Denne regenering gør brændstof forbruget højere, forhøjet diesel i motorolie, dvs motorolie fortyndes, altså meget slid på forkæde og motor.
Olieforbrudget stiger, DFP tilstoppes, udstødning temp og modtryk stiger osv osv som til sidst koster motor livet....[/quote]


Jeg er helt med på at DPFén regenereres ved at der sprøjtes extra diesel ind i forbrændningskammeret sent i expansionsslaget.
Dette giver så fortynding af motorolien og deraf følgende kort motorlevetid.
Men hvorfor skulle det kun være et problem på bluetec-motererne , da de almindelige motorer med DPF jo regenererer filtret på samme måde ?

Kunne man forbedre levetiden ved at skifte olie meget ofte, f.eks hver 5000 km. Dette ville jo hjælpe på fortyndningen ?
Mass C63
Indlæg: 42
Tilmeldt: 26. okt 2013, 20:32

Re: W211 E500

Indlæg af Mass C63 »

V8 4 EVER. :D
Besvar