Bilen bruger 1½ liter vand pr. 50 - 60 km. Ved påfyldning er det umuligt at fylde den helt op. Der er en utæthed helt i top.........under det halvcirkelformede plasttopstykke, hvor det tapløber ud.
Bilen har været kørt tør/varm.
Har I nogle erfaringer med 'kølertætner'?
Nogle ideer?
Hvad koster en 'hugger-køler' sådan ca.?
Mvh
Mikael Kirkensgaard
KØLER/ W123 / 240TD/ nov. 1982/ 400.000 km
-
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 16. aug 2011, 10:39
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: KØLER/ W123 / 240TD/ nov. 1982/ 400.000 km
Det må være nærliggende at spørge en hugger om prisen. Du kan også spørge en autokøler reperatør om pris på en renovering af din køler. Så er der garenti på arbejdet. Det er ikke sikkert huggeren giver garenti.
-
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 16. aug 2011, 10:39
Re: KØLER/ W123 / 240TD/ nov. 1982/ 400.000 km
Tak for tippene.
Jeg havde håbet på, nogle af jer ville vurdere værdien af 'kølertætner'.
Mvh
Mikael
Jeg havde håbet på, nogle af jer ville vurdere værdien af 'kølertætner'.
Mvh
Mikael
Re: KØLER/ W123 / 240TD/ nov. 1982/ 400.000 km
Du kan også bruge stødt ingefær alsår i pulver og tro mig det virker selv om det lyder mærkeligt
W211/E320CDI V6 Avantgarde
-
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 2. jun 2011, 20:03
Re: KØLER/ W123 / 240TD/ nov. 1982/ 400.000 km
Hej
Jeg kan som gammel mekaniker kun sige, lad være med at anvende kølertætner. Det er ligesom at tisse i bukserne, du bliver hvis du er heldig varm nu, men du kan risikere at blive rigtig kold bagefter.
Hvis du er heldig så lukker det hullet i køleren. Men du får også produketet ind alle steder hvor der er kølevæske også overalt i kølelegmet, dvs det er ikke helt sikkert at køleren køler optimalt bagefter.
Køletætner skal kun anvendes som en sidste nødløsning. Køb en ny uorginal køler det er billigst og bedst i længden og så dyr er den nu heller ikke.
vh
Rasmussen
Jeg kan som gammel mekaniker kun sige, lad være med at anvende kølertætner. Det er ligesom at tisse i bukserne, du bliver hvis du er heldig varm nu, men du kan risikere at blive rigtig kold bagefter.
Hvis du er heldig så lukker det hullet i køleren. Men du får også produketet ind alle steder hvor der er kølevæske også overalt i kølelegmet, dvs det er ikke helt sikkert at køleren køler optimalt bagefter.
Køletætner skal kun anvendes som en sidste nødløsning. Køb en ny uorginal køler det er billigst og bedst i længden og så dyr er den nu heller ikke.
vh
Rasmussen
Re: KØLER/ W123 / 240TD/ nov. 1982/ 400.000 km
Kølertætner er et af de få "hokus pokus" midler jeg med ro i sindet tør bruge.mikaelkirkensgaard skrev:Tak for tippene.
Jeg havde håbet på, nogle af jer ville vurdere værdien af 'kølertætner'.
Mvh
Mikael
Det er godt til at stoppe mindre utætheder, f.eks. støbefejl eller gamle tyndslidte o-ringe.
Men et hul i den størrelse du omtaler har jeg mine tvivler til.