Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Alt vedrørende teknik
Besvar
lunalukas2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. okt 2011, 17:00

Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af lunalukas2 »

Jeg har lige købt en E220cdi Argang 2003,tilsyneladende super bil men kører hjem og efter 200km ca får jeg en alarm i display.
Der kommer et batterisymbol og der står at den ikke lader,går til mekaniker og han siger jamen din generator skal skiftes... får skiftet den og ja problemet er der stadig.
Kører til herlev og får lavet test på den,der fremkommer ikke nogen fejlkoder og de fortæller at de er 99,9%sikker på at det er generatoren der skal skiftes.....får samtidig nyt gel-batteri (2300kr) samlet regning 5700kr for test og batteri... alt det her sker d.21/10 og nu i dag mandag 24/10 bliver generator nummer 2 sat på... stadig samme fejl der finder man heller ikke nogen fejl på computertesten..... ER BARE PÅ RØVEN... nogen der har en ide til hvad det kan være???
afventer spændt mens mekanikeren har gang i div diagrammer.. på forhånd tak til alle lommeeksperterne
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af BWJ »

Når du med slukket motor, måler fra generator + til stel, skal du have samme spænding som fra batteri + til stel.
Har du målt på kabel fra generator til batteri om der er hul igennem?
ZOOM ZOOM.
lunalukas2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. okt 2011, 17:00

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af lunalukas2 »

Bwj.... tak for din respons....
Ja har målt gennemgang til batteri.... så sikringen er ikke smuttet,samtidig har jeg målt spænding med motor i drift.... og der kommer 12volt ud.
Lader batteriet op til 14,6volt så kører den som en drøm,men lader jo så bare ikke... bliver noget fustreret over den bil som skulle være drømmebilen ikke fungere :roll:
Nu afventer jeg min mek og hans dom,går og tænker styrebox og astronomiske beløb i autoregninger, så det bliver spændende og om ikke andet gir det ny viden på den her meget fantastiske side....
elite-tag
Indlæg: 40
Tilmeldt: 17. aug 2010, 13:35
Geografisk sted: HORSENS
Kontakt:

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af elite-tag »

Kender godt til problemet med de atomiske regninger når MB' skal på værksted
Det er dyrt at fyre med mahogni...
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af super-mario »

Hej

Bare lige for at være sikker.

Du skriver at der kommer 12v ud, hvis det er med motoren igang lader den ikke.
Den bør ligge på omkring 14 volt.
Jeg har prøvet det 2 gange(godt nok på citroen) at have de samme problemer.
Efter at have skiftet generator og batteri fandt jeg ud af stelforbindelsen ikke var god nok.
Jeg monterede et extra fladkabel mellem blokken og karossen.
Ps. anden gang startede jeg med stelkablet selvom de ikke troede på mig ved reservedels grossisten :lol:

Du kan evt. sætte et stelkabel på fra en svejser eller lign. for at teste først.

Mvh.Jan
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af Velo »

super-mario skrev:Hej

Bare lige for at være sikker.

Du skriver at der kommer 12v ud, hvis det er med motoren igang lader den ikke.
Den bør ligge på omkring 14 volt.
Jeg har prøvet det 2 gange(godt nok på citroen) at have de samme problemer.
Efter at have skiftet generator og batteri fandt jeg ud af stelforbindelsen ikke var god nok.
Jeg monterede et extra fladkabel mellem blokken og karossen.
Ps. anden gang startede jeg med stelkablet selvom de ikke troede på mig ved reservedels grossisten :lol:

Du kan evt. sætte et stelkabel på fra en svejser eller lign. for at teste først.

Mvh.Jan
Et startkabel kan såmend også være rigeligt. Jeg undrer mig dog over det store forbrug af dele uden resultater. Det burde da være noget man ved at måle sig frem kan finde fejlen på.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af CB8 »

Hmm....
når de skifter generator bruger de så dit eget remhjul eller sidder der remhjul på generator når de åbner æsken??

Hvis de bruger dit Gl. remhjul så er det sikkert derfor!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af BWJ »

CB8 skrev:Hmm....
når de skifter generator bruger de så dit eget remhjul eller sidder der remhjul på generator når de åbner æsken??

Hvis de bruger dit Gl. remhjul så er det sikkert derfor!
Der sidder remskive på ny.
ZOOM ZOOM.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af CB8 »

BWJ skrev:
CB8 skrev:Hmm....
når de skifter generator bruger de så dit eget remhjul eller sidder der remhjul på generator når de åbner æsken??

Hvis de bruger dit Gl. remhjul så er det sikkert derfor!
Der sidder remskive på ny.
du var der simpelt hen da han fik skiftet generator??

...begge gange?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af BWJ »

CB8 skrev:
BWJ skrev:
CB8 skrev:Hmm....
når de skifter generator bruger de så dit eget remhjul eller sidder der remhjul på generator når de åbner æsken??

Hvis de bruger dit Gl. remhjul så er det sikkert derfor!
Der sidder remskive på ny.
du var der simpelt hen da han fik skiftet generator??

...begge gange?
Behøves ikke, sidder på original reservedel, kan ikke forestille mig at de piller den af :!:
ZOOM ZOOM.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Hjælp min E220cdi lader ikke!!!!

Indlæg af CB8 »

BWJ skrev: Behøves ikke, sidder på original reservedel, kan ikke forestille mig at de piller den af :!:
er blevet for Gl. til at gå ud fra at dem der har skruet i biler med vedvarende fejl tænker rationelt :wink:
så indtil #1 har svaret så forestiller jeg mig lige hvad der kan falde mig ind og en af tingene er at de genbruger def. generatorfriløb /remhjul

og :?: ...Hvor står det at det er OE-dele der er brugt :?:

med mindre det er fordi de genbruger dit friløb så kør den til OR-autoelektro i Ballerup Han Ved hvad han roder med!
OR Auto Elektro
Metalbuen 26
2750 Ballerup
Tlf.: 44 68 03 23
Besvar