Hvad gør du ved service ?

Alt vedrørende teknik
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Hvad gør du ved service ?

Indlæg af CB8 »

Rolf T skrev:Brug ikke computerne som et sted, hvor man kan gemme sig bag skærmen !
??...Hvad mener du jeg mangler at oplyse som du har oplyst siden du mener at jeg gemmer mig bag skærmen ...åbentbart i modsætning til dig for ellers skrev du det vel ikke??

egentligt en underlig holdning at ha at moralisere over for andre i egen eller 3.diemands tråd
pb er vel opfundet netop til at holde en tråd som denne fri for indlæg af den type??
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Hvad gør du ved service ?

Indlæg af Velo »

CB8 skrev:
Rolf T skrev:
Kan I to ikke være uenige over besked systemet så vi andre slipper for at se på det.
Jeg har intet imod at se jeres svar, hvis det bare er konstruktivt og bidragende til problemet i emnet.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Hvad gør du ved service ?

Indlæg af CB8 »

Velo skrev:
CB8 skrev:
Rolf T skrev:
Kan I to ikke være uenige over besked systemet så vi andre slipper for at se på det.
Jeg har intet imod at se jeres svar, hvis det bare er konstruktivt og bidragende til problemet i emnet.
ku ik være mere enig men som her så også tidligere mener jeg at man svarer på indlæg der hvor de opstår!
Hvis han (eller du) havde kommenteret i en pb så var der også svaret i en pb
nu er kommentarer bare faldet i en tråd så derfor også svaret i en tråd
kan jo håbe på at en administrator sletter de sidste 4++ indlæg så tråden(e) her kan holdes rene.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Hvad gør du ved service ?

Indlæg af Sorteknud »

Så lige i tråden at olieskift på gearkassen kunne løbe op på 6-7000 og fik lyst til at se min regning fra maj måned hvor jeg selv fik skiftet på E 270 - 211 !
Ser således ud
Hydraulikfilter MB gearkasse 1. stk kr 99
Olie /aut. gearkasse MB 236.10 4. stk a kr 92,11
Arbejdsløn er lidt svært at beregne, idet der også er lavet andre ting, men en pris der aldrig kommer i nærheden 6 - 7000, jeg ved godt at der er forskel på kun at få skiftet 4 liter og så hele gearkassen beholdning, men som min mekaniker sagde, var det ikke nødvendigt at tømme den helt!
Bilen har kørt 418.000 0g fik skiftet gearkassen ved 356.000 og har således kørt 62.000 inden olien er skiftet.
Blot til orientering !!

Sorteknud
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Hvad gør du ved service ?

Indlæg af CDI »

Hvis der ingen converter prop forfindes på bilen, skal man "spule" gearkassen hvis man decideret har ruske problemer.
Dette sker ved at skifte filteret og olien i gearkassen, afmontere højre automatikrør fra gearkassen.
Så startes bilen og gammel sort olie køres ud mens frisk påfyldes, indtil det olie som kommer ud er rødt.
Til dette ryger der normalt ca. 16 liter gearolie! + ca. 3timer arbejdsløn + lidt af det løse, rammer man hurtigt 6-7000kr.
Tommy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jul 2012, 11:05

Re: Hvad gør du ved service ?

Indlæg af Tommy »

Hej CDI
Jeg har "ruskeproblemer"/rystelser ved let speederfod. Er det som regel nok at forsøge et olieskift på gearks? Jeg mener det er også noget at bruge 3000 kr. Hvis man skal bruge 13000 i DK for så alligevel nogle 1000 km efter at skulle skifte converteren og dermed olien igen?
E320 CDI ´04 st. car. 3,2 l. rækkemotor. 5 trins gearks.
Besvar