W211 melder fejl på på bremser
W211 melder fejl på på bremser
Hej.
Har en MB E280 fra 2007, som melder fejl på bremsebelægning.
Klodserne er fine og sensorerne er skiftet, men det har ikke hjulpet.
Any ideas???
Har en MB E280 fra 2007, som melder fejl på bremsebelægning.
Klodserne er fine og sensorerne er skiftet, men det har ikke hjulpet.
Any ideas???
FF
Re: W211 melder fejl på på bremser
ledningsbrudFikret skrev:Hej.
Har en MB E280 fra 2007, som melder fejl på bremsebelægning.
Klodserne er fine og sensorerne er skiftet, men det har ikke hjulpet.
Any ideas???
Den reagerer vel når den har overgang til stel (som når klodser slides til føler og den dermed får kontakt til skiven)
Re: W211 melder fejl på på brems
Hvis der er ledningsbrud vil den ikke vise nogen fejl, ej heller når bremseklodserne er slidt ( sensoren danner stel ). Det der kan ske når man har skiftet klodser og skiver, er ledningen til sensoren sidder imod skiven og slider hul på isoleringen og derved danner stel, så vil den
komme med fejl på slidte bremser.
M.v.h. Finn
komme med fejl på slidte bremser.
M.v.h. Finn
Venlig hilsen
Finn
Finn
Re: W211 melder fejl på på brems
Hmm er det ik' ås det jeg skriver??HFJ skrev:Hvis der er ledningsbrud vil den ikke vise nogen fejl, ej heller når bremseklodserne er slidt ( sensoren danner stel ). Det der kan ske når man har skiftet klodser og skiver, er ledningen til sensoren sidder imod skiven og slider hul på isoleringen og derved danner stel, så vil den
komme med fejl på slidte bremser.
M.v.h. Finn
ledningsbrud som i hul på isolering på ledning!
kan vel for så vidt også være ledning der er revet helt over hvor spidsen så står med stel men det skal man vel så opdage når man skifter følere
Den reagerer vel når den har overgang til stel som hvis der er gnavet hul på det stykke ledning der går ned til føler og den derfor står med rent kobber imod karrosseri, eller andet den kan danne stel til (som når klodser slides til føler og den dermed får kontakt til skiven)
Re: W211 melder fejl på på bremser
På en 211'er lyser den for slidt klods når kredsen bliver afbrudt!
Altså hvis man ikke monterer (helst ny) føler, vil den lyse FORDI kredset ikke er lukket.
Eller når ledningen i følerspidsen bliver slidt igennem.
Tester på.
SAM-fører vælges.
Faktiske værdier vælges.
Kontrolindikatorer vælges.
Se om det er højre for eller bag som F.
Altså hvis man ikke monterer (helst ny) føler, vil den lyse FORDI kredset ikke er lukket.
Eller når ledningen i følerspidsen bliver slidt igennem.
Tester på.
SAM-fører vælges.
Faktiske værdier vælges.
Kontrolindikatorer vælges.
Se om det er højre for eller bag som F.
Re: W211 melder fejl på på bremser
skal det forstås derhen at det er en ledning der går fra boks ud forbi føler og tilbage til boks =der er 2.kontaktpunkter i stikket ved føleren?CDI skrev:På en 211'er lyser den for slidt klods når kredsen bliver afbrudt!
Altså hvis man ikke monterer (helst ny) føler, vil den lyse FORDI kredset ikke er lukket.
Eller når ledningen i følerspidsen bliver slidt igennem.
så den vil lyse hvis du klipper ledningen over og holder begge ender ud i fri luft??
Re: W211 melder fejl på på bremser
Jae som CB8 beskriver...
Enten er føleren bag defekt.
Eller føler sidder ikke helt inde i stikket.
Sidste (næsten 100%) mulighed, ledningen fra kaliber til karrosse er afbrudt.
Enten er føleren bag defekt.
Eller føler sidder ikke helt inde i stikket.
Sidste (næsten 100%) mulighed, ledningen fra kaliber til karrosse er afbrudt.
Re: W211 melder fejl på på bremser
CDI.
Skal jeg se efter faktisk brud, eller er det evt. noget jeg kan måle?
Hvad skal værdierne være, hvis der ikke skulle være brud på ledninger?
Skal jeg se efter faktisk brud, eller er det evt. noget jeg kan måle?
Hvad skal værdierne være, hvis der ikke skulle være brud på ledninger?
FF
Re: W211 melder fejl på på bremser
Begynd med at ohm'e føleren, skal vise ca. 0 Ohm.
Derefter kan du måler selve ledning fra kaliber til stikket på inderskærm.
Inderskærm skal sikkert af og stikket afmonteres fra karrosse stikket.
Man kan som regel ikke se bruddet da det ofte er inde i selve kablet.
Derefter kan du måler selve ledning fra kaliber til stikket på inderskærm.
Inderskærm skal sikkert af og stikket afmonteres fra karrosse stikket.
Man kan som regel ikke se bruddet da det ofte er inde i selve kablet.
Re: W211 melder fejl på på bremser
Hej CDI.
Hvis der er modstand i føleren, er det så fordi der er kontakt fra bremsen (som var de for slidte)?
Er der rigtigt forstået, at modstand måles fra den ene, hvor stikket går til kaliber, for her måles en lille modstand.
Hvis der er modstand i føleren, er det så fordi der er kontakt fra bremsen (som var de for slidte)?
Er der rigtigt forstået, at modstand måles fra den ene, hvor stikket går til kaliber, for her måles en lille modstand.
FF
Re: W211 melder fejl på på bremser
Har godt nok aldrig prøvet så kan da godt være det er et vildskud men...CDI skrev:Begynd med at ohm'e føleren, skal vise ca. 0 Ohm.
Derefter kan du måler selve ledning fra kaliber til stikket på inderskærm.
Inderskærm skal sikkert af og stikket afmonteres fra karrosse stikket.
Man kan som regel ikke se bruddet da det ofte er inde i selve kablet.
Hvis man skiller ledning ved stik og luser den der kommer fra boks så burde den vel stoppe med at lyse hvis fejlen ligger mellem stik og føler eller hur??
Re: W211 melder fejl på på bremser
Ja...CB8 skrev:Har godt nok aldrig prøvet så kan da godt være det er et vildskud men...CDI skrev:Begynd med at ohm'e føleren, skal vise ca. 0 Ohm.
Derefter kan du måler selve ledning fra kaliber til stikket på inderskærm.
Inderskærm skal sikkert af og stikket afmonteres fra karrosse stikket.
Man kan som regel ikke se bruddet da det ofte er inde i selve kablet.
Hvis man skiller ledning ved stik og luser den der kommer fra boks så burde den vel stoppe med at lyse hvis fejlen ligger mellem stik og føler eller hur??