Forhjulslejer/baghjulslejer?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af Sorteknud »

Min MB E 270 211 fra 2003 og med 418.000 km skal have skiftet forhjulslejerne og mit spørgsmål er derfor om prisen på selve lejerne er dyrere end end lejerne til baghjulene.
Jeg fik i maj måned skiftet baghjulslejer til en pris 2 stk lejer a 471kr samt arbejdsløn 4 timer a 375 kr. og så kommer momsen til.
Kender nogen prisen forhjulslejerne?
Sorteknud
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af BWJ »

Sorteknud skrev:Min MB E 270 211 fra 2003 og med 418.000 km skal have skiftet forhjulslejerne og mit spørgsmål er derfor om prisen på selve lejerne er dyrere end end lejerne til baghjulene.
Jeg fik i maj måned skiftet baghjulslejer til en pris 2 stk lejer a 471kr samt arbejdsløn 4 timer a 375 kr. og så kommer momsen til.
Kender nogen prisen forhjulslejerne?
Sorteknud
Ikke dyrere en bag
ZOOM ZOOM.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CB8 »

Rolf T skrev:Er du utilfreds med prisen for at få skiftet baghjulslejerne ?
skal jeg jo ikke kunne sige! ...men ikke sådan jeg opfatter indlægget

ellers kan han jo altid benytte autoriseret MB så ved man at man har valgt forkert ;)
Både mht. service og pris :(
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af Sorteknud »

Rolf T skrev:Er du utilfreds med prisen for at få skiftet baghjulslejerne ?
Nej det var ikke det ærinde jeg var ude i, men om der var forskel på prisen på for / baghjulslejer. :o

Med hensyn til prisen for at få det lavet er jeg godt tilfreds, og det skulle ikke volde en erfaren mekaniker problemer at skifte et par lejer, jeg gav 375+moms i timen.
Hvis man absolut kun vil have Mercedes til at skrue på bilen, må man (sidst jeg så det på Dynamovej) hoste op med 996 kr. i timeløn! :shock:
Sorteknud
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

Rolf T skrev:MB Herlev benytter akkordsystemet dvs., at der er en fast pris på udskiftning af en reservedel f.eks. hjullejer.

Du kan evt. forhøre dig om prisen inden reparationen påbegyndes.

Happy Driving.

Hvis det er akkord, kan det ikke være fast tid!
Og hvis der var akkord, kommer det kun værkstedet og mest mekaniker tilgode og ikke kunden.
Mercedes kører med ASRA tider som er fastsat af MB Stuttgart.
Om det tager værkstedet 1time eller 5timer at udføre et givent arbejd, betaler kunden på den faste ASRA tid!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

Pære og æbler er godt nok begge frugt men ikke det samme...
Akkord har intet overhoved med ASRA tider at gøre...
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

Rolf T skrev:
CDI skrev:Pære og æbler er godt nok begge frugt men ikke det samme...
Akkord har intet overhoved med ASRA tider at gøre...
Akkord på google.dk fortæller, at der f.eks. imellem bygherre og entreprenør aftales en fast timesats ifb. med en arbejdsopgave - bruges der mere tid end aftalt betaler entreprenøren, og mindre tid end aftalt, så tjener entreprenøren en ekstra skilling.

Sådan opfatter jeg også MB systemet mht. service- og reparationer på biler. MB Stuttgart har defineret, at der f.eks. er 3 timer til udskiftning af bremseskiver på en W211. Bruges der mere, betaler kunden ikke ekstra.

Om MB kalder deres akkordsystem for "ASRA" er da en mulighed, men princippet med fast timesatser på udført arbejde kan IMØ ligestilles med det vi kender fra DK, nemlig akkordsystemet...

Ok...

Er du automekaniker?
Hvor mange år som automekaniker?
I Mercedes regi?
Og hvor mange år i Mercedes regi?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af BWJ »

CDI min ven, tjek de andre Rolf indlæg så vil du finde ud af, at du spilder din ellers velvillige hjælp, og søndag :D :D
Go´søndag til dig.
ZOOM ZOOM.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

BWJ skrev:CDI min ven, tjek de andre Rolf indlæg så vil du finde ud af, at du spilder din ellers velvillige hjælp, og søndag :D :D
Go´søndag til dig.
Manden prøver at fortælle en luder om hvordam man kni....
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

Rolf T skrev:Hold da op et forum...........
Hold da SELV op....
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

Rolf T skrev:
BWJ skrev:CDI min ven, tjek de andre Rolf indlæg så vil du finde ud af, at du spilder din ellers velvillige hjælp, og søndag :D :D
Go´søndag til dig.
Jøsses, du almægtige....

Lidt modgang til nogle af de fremtrædende medlemmer på sitet, og "rygklapperne" kommer frem...Ufatteligt.

Hvilken modgang!!!
Nåhr,,, det er måske det som er dit agenda herinde!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Forhjulslejer/baghjulslejer?

Indlæg af CDI »

Rolf T skrev:Ups, jeg så lige at din profil ikke vises i bunden af sitet - du har måske skjult brugerprofil, så andre ikke kan se, hvor ofte du er logget på....:) Snedigt.

Jo, min browser er opdateret.

Ved ikke hvad du mener MEN du er virkelig til en stor hjælp her i forumet med at fortælle hvad folk SKAL mene og ikke respektere andres holdninger om
vedkommende kan lide aut. Mercedes værksted eller ej, om de bruger orginale dele eller ej osv.

Hvis du kan bidrage med noget konstruktivt er det supert men ellers......
Besvar