W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Alt vedrørende teknik
Besvar
lokaltømreren
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. okt 2011, 18:57

W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af lokaltømreren »

Jeg har købt en w211, der har været trafikskadet. Efter genopbygning, kan jeg konstatere, at luftaffjedring i bag ikke fungerer....!
Jeg har tjekket for div utætheder på slanger uden held. Kompressor kører udmiddelbart ok, så hvad er problemet...?
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af Velo »

lokaltømreren skrev:Jeg har købt en w211, der har været trafikskadet. Efter genopbygning, kan jeg konstatere, at luftaffjedring i bag ikke fungerer....!
Jeg har tjekket for div utætheder på slanger uden held. Kompressor kører udmiddelbart ok, så hvad er problemet...?
Bælgene kan være utætte / punkterede ved jeg. Hvad og hvor de ellers kan drille skal jeg lade andre fortælle.
lokaltømreren
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. okt 2011, 18:57

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af lokaltømreren »

Skaden har kun været i fronten, så de må have fungeret inden....!
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af Velo »

lokaltømreren skrev:Skaden har kun været i fronten, så de må have fungeret inden....!
De kan godt blive møre af at stå, især hvis de i forvejen har lidt år på bagen.
Men ellers find et værksted der kan fejlsøge m. røg / et værksted der ved hvor fejlene selv er, ellers prøv dig frem med en forstøver og sæbevand.
Kommer der bobler der vokser så kommer der luft ud.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af CB8 »

Velo skrev:
lokaltømreren skrev:Jeg har købt en w211, der har været trafikskadet. Efter genopbygning, kan jeg konstatere, at luftaffjedring i bag ikke fungerer....!
Jeg har tjekket for div utætheder på slanger uden held. Kompressor kører udmiddelbart ok, så hvad er problemet...?
Bælgene kan være utætte / punkterede ved jeg. Hvad og hvor de ellers kan drille skal jeg lade andre fortælle.

Hvis den tror at den er hævet så vil den vel bare sende luft et andet sted hen end til bælge??
der må vel sidde et eller andet som måler højde på bil
kan man blæse luft direkte i bælge fra en anden kompressor ...ved ikke hvor mange bar de kan tåle så stille og roligt ;)
lokaltømreren
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. okt 2011, 18:57

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af lokaltømreren »

Er der nogen der ved, hvor meget tryk kompressor skal levere.?
Skal vi hæve til føler for bagaksel viser 0 ( kan vise ca. -60 til + 60 ved hjælp af dunkraft.)
Har adgang til en Texa tester.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af CDI »

Har bagbroen været løsnet fra karrosse?
Så kan nivauearm dreje forkert så den sænker den helt fordi den tror at den står høj.
Når armen er drejet forkert, rammer den næsten eller helt på trækaksel.

Røret fra kompressor til ventilblok bliver også gnavet hul af plastikinderskærmen.
(Venstre for, forreste del)

Ellers tester på..... måske kører kompressor men levere ikke nok tryk!
lokaltømreren
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. okt 2011, 18:57

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af lokaltømreren »

Tester melder fejl på kompressor, er det en renoveringsdel eller skal der en ny til.?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W211 ingen aktivitet i luftaffjedring bag.

Indlæg af CDI »

lokaltømreren skrev:Tester melder fejl på kompressor, er det en renoveringsdel eller skal der en ny til.?
Nyt på OG husk også at skifte arbejdsrelæet som sidder på en sokkel for sig selv ved SAM-fører mod torpedopladen.
Forsikringen på 40A kan også stå af pga defekt kompressor, denne sidder under sparkepladen i passager siden.
Besvar