ML 270 Brabus

Alt vedrørende teknik
Besvar
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

ML 270 Brabus

Indlæg af HyL »

Hej alle.

Jeg har en ML 270 som jeg er vældig glad for :D

Jeg har dog fundet ud af at der er en Brabus chip i den som ikke er sat til :(

Jeg kan ikke umiddelbart se hvor den skal kobles til.

Er der nogen der har en monteringsvejledning liggende jeg kunne få et kig på eller eventuelt nogen der ved hvordan den skal monteres ???

Mvh og på forhånd tak
Jacob
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af HyL »

Slet ingen der selv har leget med sådan noget ???
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af BWJ »

Er der 2 ovale stik på den, han og hun ??
ZOOM ZOOM.
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af HyL »

Nej der er 2 små flade, han hun. plads til 6 ledninger i hver men kun monteret 5.

Chippen har været monteret tidligere men i følge sælger er den afmonteret i forbindels med en fejlsøgning og så aldrig blevet genmonteret.

Chippen ligger i det "rum" der er bag sikringerne i motorrummet og ledninger og stik ligner også at det hører til derinde.

Håber der er nogle der kan hjælpe for ville jo gerne have det til at virke når nu det er der :-)
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af 270cdi »

Hej

Jeg havde engang en Mercedes med en Carlsson chip på ved ikke om den monteres på samme måde men der afmonteret man alle stik på bilens computer og monteret en (stikbro)som passet ned i computeren og de orginale stik passet ned i den og ude i hver side sad der et lille firkantet stik hvor man kunne sætte de to ledninger på til chippen

Peter
W211/E320CDI V6 Avantgarde
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af HyL »

Hej peter.

Ja det lyder ikke helt usansynligt at det er sådan det skal være. syntes nemlig jeg har kigget alle steder og haft alt skilt ad uden at kunne lure hvor det skal monteres.

Der er vel ikke andet for end at jeg må skrive til brabus og håbe de kan hjælpe.

Mvh
Jacob
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af oej »

Hej Jacob.

Det mest sandsynlige er nok at den skal monteres på stikket på Dyse Railen og "bare" hæver dyse trykket, Så hvis du afmontere motorcoveret kan du
se railen (hvor dyserørene går op fra. Og der kan du afmonteret stikket i den ene ende og sætte stikkene imellem så "strømmen" køre igennem boksen.

Vær opmærksom på at denne type boks kan give noget mere røgudvikling

Oej
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af HyL »

Hej Oej

Ja gid det var så simpelt, men det er det nok desværre ikke.

Kender godt de der 2000 kr chips og skal aldrig have sådan en.

Brabus chippen har jeg læst mig frem til ændrer andre ting end blot dysetrykket.

Og så koster den også væsnligt mere har jeg set på ebay. 1600 pund for en brugt Av av

Men tak for budet

Mvh

Jacob
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af SLS-AMG »

Du må ligge nogle billeder op af chip og stik..
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: ML 270 Brabus

Indlæg af HyL »

Jeg har fundet dette billede der viser chippen som jeg har og den manual jeg mangler. Har efter lang tid søgen på nettet fundet ud af at der skal tages ledninger ud af et eller flere stik på computeren og chippen skal luses ind imellem der. Derfor skal jeg jo nok bruge en manual med mindre der er en venlig sjæl der har en 163 ml 270 cdi eller en w210 e 270 cdi med sådanne en chip som vil være så hjælpsom at tage nogle billeder af deres monterede chip og ledninger.

Med håb om hjælp

Jacob
Vedhæftede filer
Brabus_chip.jpg
Besvar