Side 1 af 1

Gearskift.

: 14. nov 2011, 20:04
af tj0298
Hej !

Er der nogen som kan komme med et bud på hvad som kan være galt med min gearkasse, jeg har en MB E270 CDI W211 fra 2003, den skifter gear i ryk, når den er kold, men ikke når den er varm, det forkommer også kun når den skifter fra 1 til 2 og fra 2 til 3, i 4 og 5 er der ikke noget at mærke. Det eneste som jeg kan mærke når den er varm, er når jeg kommer foreksempel til en rundkørsel slipper gassen ruller ind i rundkørslen, når jeg så giver gas igen, kan der også forkomme et ryk men ikke altid. Gearolie og filter er skiftet og olie stand kontroleret.

Re: Gearskift.

: 15. nov 2011, 09:04
af MB-Freak
Hejsa

Det lyder som det bekendte problem, der hvor gearkassen skal gennemskylles og fyldes med ny olie.
Der findes nogle værksteder som kan gøre dette med et spec. apperat, som skyller hele gear olie sytemet igennem, incl. oliekøleren som er en del af køleren i fronten af bilen.
Jeg har netop forespurg på det samme til min w211 270CDI og fået en pris på omkring 3200,- kr.

Håber dette hjælper dig videre..

Mvh MB-Freak

Re: Gearskift.

: 15. nov 2011, 18:56
af tj0298
Takker for tippet,
Men synes bare ikke at det burde være dette, da gearkassen og converter har været afmonteret for ca.3 mdr. siden( i anden anledning ) og efter følgende påfyldt nyt olie.

Re: Gearskift.

: 15. nov 2011, 19:16
af CB8
Hvornår og Hvordan har Hvem/Hvilket værksted kontrolleret olieniveau

Re: Gearskift.

: 15. nov 2011, 20:00
af SLS-AMG
Hvor mange Km har kassen kørt, lyder som slidtage
Du kan få udlæst adabtioner med en MB tester og få et fingerpeg om tilstanden..

Re: Gearskift.

: 17. nov 2011, 17:49
af tj0298
Historien er følgende.
Den 18-5-2011 blev der monteret en ombytnings gearkasse + converter ved ATT24 i tyskland. Den 20-8-2011 gik oliepumpen i gearkassen i stykker, så var det retur og få monteret en ny ved ATT24 i tyskland ( fik det lavet u/b, der er jo 1 års garenti med fri km, skal også lige huske at sige at jeg fik dækket udgifter vedr. transport ned og hjem ) der efter er symtomerne så kommet, jeg ved godt at jeg bare kan køre til tyskland igen, men er det bare en bagatel, så er det jo nemmer at få lavet i DK.

Så olien skiftet og tjekket af ATT24 den 20-8
KM på kassen ? ( km efter montering den 18-5 25000km )

Re: Gearskift.

: 17. nov 2011, 23:52
af CB8
mail eller ring til dem og hør om deres holdning til rep. /fejlfinding i dk ;)
Tror deres svar bliver noget i retning af at de gerne vil ha den ned igen hvis du vil bevare garantien på den...

Re: Gearskift.

: 29. nov 2011, 19:25
af tj0298
Hej igen

Har i dag snakket med en som mener at det kan være LUFTMASSEMÅLEREN nogen kommentar ?

Re: Gearskift.

: 11. dec 2011, 23:34
af petmog
min, også W211 E270 ´03, har nøjagtig samme symptomer. Vil meget gerne høre om du har fået det løst ?

Re: Gearskift.

: 15. dec 2011, 18:01
af tj0298
petmog skrev:min, også W211 E270 ´03, har nøjagtig samme symptomer. Vil meget gerne høre om du har fået det løst ?
Hej petmog

Jeg har aftalt med værkstedet i tyskland at jeg skal der ned efter nytår :| , så får du lige en tilbagemelding.

Re: Gearskift.

: 15. dec 2011, 21:59
af mercelsker
MB-Freak skrev:Hejsa

Det lyder som det bekendte problem, der hvor gearkassen skal gennemskylles og fyldes med ny olie.
Der findes nogle værksteder som kan gøre dette med et spec. apperat, som skyller hele gear olie sytemet igennem, incl. oliekøleren som er en del af køleren i fronten af bilen.
Jeg har netop forespurg på det samme til min w211 270CDI og fået en pris på omkring 3200,- kr.

Håber dette hjælper dig videre..

Mvh MB-Freak
Hej MB-Freak,

Min w210 320 CDI har ca. samme problem, kan du evt. oplyse hvor du fik den pris henne? Jeg bor på sjælland. Eller er der evt. andre der har et godt bud på nogle specialister der kan dette på Sjælland?

Mvh.

Re: Gearskift.

: 23. dec 2011, 19:56
af 1234
Hej

jeg har en w211 220 CDI, som har /har haft samme problem, jeg havde den på værksted i går, de mente det var relateret til Turbo/ Indsugning/ ERG ventil.

Noget med at turboen ikke kunne regulere tryk pga. tilsodning. Da mit sædvanlige værksted er meget beviste om ikke bare at skifte dele ud , besluttede de at de ville rense disse ting med en Bell add "skum" rens, hvis jeg forstod det rigtigt.

og foreløbigt må jeg sige at det ser ud til det har hjulpet, dette med at den ikke rigtigt kunne trække i kold tilstand og at den ruskede i gearkasse ved skift ser ud til at være væk.

Nu vil jeg lige af vente de næste dage og se om de ER væk.

Men hvis dette lille indgreb har hjulpet er det super, at skifte en gearkasse/converter eller Turbo er ikke noget man "bare" lige forsøger når min penge pung betaler.

Claus

Re: Gearskift.

: 27. maj 2012, 11:34
af tj0298
Hej igen

Så har jeg fået lavet min gearkasse, det viste sig at det var en lockupventil som skulle skiftes og en fjeder der skulle strammes.

Re: Gearskift.

: 27. maj 2012, 11:48
af Peter BJ
tj0298 skrev:Hej igen

Så har jeg fået lavet min gearkasse, det viste sig at det var en lockupventil som skulle skiftes og en fjeder der skulle strammes.

Dejligt! Det lyder ikke så dyrt. Vil du oplyse hvad det kostede, og hvor du fik det lavet? :-)