W116 problemer med soltag og tomgang
: 15. nov 2011, 09:01
Hej alle gode Mercedes folk, jeg er ny herinde og glæder mig til at komme igang med at bruge sitet. Jeg er igang med at restaurere en W116/W117 450 SE årgang 75. Jeg fik den billigt men til gengæld var den også helt væk i bunden, resten er i rimelig stand. Jeg er nu færdig med at svejse og er i fuld gang med at samle. Den skal være færdig inden den 01.12.11 da jeg har et par historiske nr.plader der ligger og venter hos skat. Så jeg har lidt travlt.
Jeg har nogen forskellige spørgsmål jeg ønsker svar på og eller hjælp til.
1. soltag. Jeg har købt bilen lettere adskilt, dvs. soltag og hele interiør delen adskilt. Jeg kunne godt bruge en arbejdstegning af soltaget. da det er lidt komplex. Og jeg ikke selv har skilt det ad og helst vil undgå fejl. Alt var pakket fint og godt ind i aviser og i kasser og jeg har/havde tiltro til at det hele er der. Jeg har et lille værksted på Amager og der vil jeg meget gerne have besøg hvis der skulle være en der synes det kunne være hyggeligt. Og ellers så vil det bare være en stor hjælp med en detaljeret tegning over soltagets dele.
2. Bilen er med elektronisk indsprøjtning D Jet . Den har problemer med tomgang. Når den er kold, vandre/springer den fra 1400 til 2000 rpm. når den stor i "P" eller "N" den falder til ca. 1400 når den stor i "D" . Når den så bliver varm kan den godt komme ned på ca. 1000 rpm. Men hva skyldes det? Er der mon en vakumslange den er gal med eller noget andet? Ligeledes har jeg konstateret en lille utæthed ved den første indsprøjtningsdysse, (-højre side, tættest på førerkabinen).
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Venlig hilsen Anders
Jeg har nogen forskellige spørgsmål jeg ønsker svar på og eller hjælp til.
1. soltag. Jeg har købt bilen lettere adskilt, dvs. soltag og hele interiør delen adskilt. Jeg kunne godt bruge en arbejdstegning af soltaget. da det er lidt komplex. Og jeg ikke selv har skilt det ad og helst vil undgå fejl. Alt var pakket fint og godt ind i aviser og i kasser og jeg har/havde tiltro til at det hele er der. Jeg har et lille værksted på Amager og der vil jeg meget gerne have besøg hvis der skulle være en der synes det kunne være hyggeligt. Og ellers så vil det bare være en stor hjælp med en detaljeret tegning over soltagets dele.
2. Bilen er med elektronisk indsprøjtning D Jet . Den har problemer med tomgang. Når den er kold, vandre/springer den fra 1400 til 2000 rpm. når den stor i "P" eller "N" den falder til ca. 1400 når den stor i "D" . Når den så bliver varm kan den godt komme ned på ca. 1000 rpm. Men hva skyldes det? Er der mon en vakumslange den er gal med eller noget andet? Ligeledes har jeg konstateret en lille utæthed ved den første indsprøjtningsdysse, (-højre side, tættest på førerkabinen).
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Venlig hilsen Anders