W116 problemer med soltag og tomgang

Alt vedrørende teknik
Besvar
Anders ...
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. nov 2011, 08:55
Geografisk sted: København, Amager.

W116 problemer med soltag og tomgang

Indlæg af Anders ... »

Hej alle gode Mercedes folk, jeg er ny herinde og glæder mig til at komme igang med at bruge sitet. Jeg er igang med at restaurere en W116/W117 450 SE årgang 75. Jeg fik den billigt men til gengæld var den også helt væk i bunden, resten er i rimelig stand. Jeg er nu færdig med at svejse og er i fuld gang med at samle. Den skal være færdig inden den 01.12.11 da jeg har et par historiske nr.plader der ligger og venter hos skat. Så jeg har lidt travlt.
Jeg har nogen forskellige spørgsmål jeg ønsker svar på og eller hjælp til.

1. soltag. Jeg har købt bilen lettere adskilt, dvs. soltag og hele interiør delen adskilt. Jeg kunne godt bruge en arbejdstegning af soltaget. da det er lidt komplex. Og jeg ikke selv har skilt det ad og helst vil undgå fejl. Alt var pakket fint og godt ind i aviser og i kasser og jeg har/havde tiltro til at det hele er der. Jeg har et lille værksted på Amager og der vil jeg meget gerne have besøg hvis der skulle være en der synes det kunne være hyggeligt. Og ellers så vil det bare være en stor hjælp med en detaljeret tegning over soltagets dele.

2. Bilen er med elektronisk indsprøjtning D Jet . Den har problemer med tomgang. Når den er kold, vandre/springer den fra 1400 til 2000 rpm. når den stor i "P" eller "N" den falder til ca. 1400 når den stor i "D" . Når den så bliver varm kan den godt komme ned på ca. 1000 rpm. Men hva skyldes det? Er der mon en vakumslange den er gal med eller noget andet? Ligeledes har jeg konstateret en lille utæthed ved den første indsprøjtningsdysse, (-højre side, tættest på førerkabinen).

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Venlig hilsen Anders
Mercedes 450 SE W116 '75
SAAB 900i, SAAB 900 Turbo
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: W116 problemer med soltag og tomgang

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Hermed et svar omkring D-Jetindsprøjtning.
Jeg ville gennemgå samtlige vacumslanger for brud/knæk. De bliver porøse med tiden. Husk endelig at tjekke samtlige gummisamlere også...
Alle disse dele bliver jo mølædt med tiden og falsk luft er bar ikke en god kombination, for dette system.
Vedr. utætheden v. dysen har jeg læst at man kan få et rep.sæt til tætning af disse. Det skal du ihvertfald også udbedre.
D-Jet systemet fungerer således at benzin pumpen opbygger et vist tryk 1,6-2,2 bar, (mener jeg) og derefter tager indsprøjtningen/dyserne den mængde de skal bruge og et lille rest tryk leveres tilbage til tanken.

Hvis du kunne være interesseret har jeg en værkstedshåndbog omkring denne type motor, dog årg. 74.

Smid mig en PB

Mvh MB-Freak
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W116 problemer med soltag og tomgang

Indlæg af BWJ »

Her har du lidt om soltaget og resten af bilen, god fornøjelse http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form
ZOOM ZOOM.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W116 problemer med soltag og tomgang

Indlæg af SLKkompressor »

Medlemmer af MBKD kan gå ind på EPC nettet og finde oversigsbilleder af alle reservedele til enhver Mercedes-Benz bil som er produceret siden 1946. Eksploderet billede kan være en god hjælp når man skal samle en bil. Det hjælper ikke meget på nervøs tomgang.
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: W116 problemer med soltag og tomgang

Indlæg af CB8 »

SLKkompressor skrev:Medlemmer af MBKD kan gå ind på EPC nettet og.... .
Hvor finder man det??
Besvar