Side 1 af 1

W211 320 nødprogram/ladetryk

: 16. nov 2011, 22:38
af Stoffifi
Hej

Har haft lidt problemer med min E320 cdi fra 2008, 330.000 km.
Den er gået i nødprogram, og jeg har fået udlæst fejlen på STAR. Den havde lagt 9 fejl på turboen - "kontroller ladetryk", og konklusionen fra mekanikeren var at turboen var på vej ned... :-(

Ved samme lejlighed opdagede de at sikringen til m55 var gået. Sikringen er skiftet og stillemotoren kører nu igen. Meldingen her var at manifolderne nok snart skal skiftes, da der nok ikke går så længe før den tager sikringen igen.

Mit spørsgmål er om manifolderne kan være skyld i fejlene i ladetrykket? Skal alligevel have skiftet oliekøleren, så manifolderne bliver skiftet samtidig, men det ville være rart at undgå at skifte tuboen...
Eller skal jeg bare lukke øjnene og få ryddet det hele når jeg nu er i gang?
Hvor langt kan turboen forventes at køre?

På forhånd tak

Re: W211 320 nødprogram/ladetryk

: 16. nov 2011, 23:13
af CB8
hvad er /gør m55

hvordan virker turboen på sådan en W211 320CDI ??...som på Lupo3l altså justerbart ladetryk vha. nogle lameller der kan bevæges eller sender den bare overskud væk/bort som på en Gl. Landcruiser?

Hvor meget mener de at det skal koste at skifte manifold og turbo?
Ku godt være at jeg ville prøve noget Bell Add eller tilsvarende inden jeg "lukkede øjnene" ;)
Stoffifi skrev:Hej

Har haft lidt problemer med min E320 cdi fra 2008, 330.000 km.
Den er gået i nødprogram, og jeg har fået udlæst fejlen på STAR. Den havde lagt 9 fejl på turboen - "kontroller ladetryk", og konklusionen fra mekanikeren var at turboen var på vej ned... :-(

Ved samme lejlighed opdagede de at sikringen til m55 var gået. Sikringen er skiftet og stillemotoren kører nu igen. Meldingen her var at manifolderne nok snart skal skiftes, da der nok ikke går så længe før den tager sikringen igen.

Mit spørsgmål er om manifolderne kan være skyld i fejlene i ladetrykket? Skal alligevel have skiftet oliekøleren, så manifolderne bliver skiftet samtidig, men det ville være rart at undgå at skifte tuboen...
Eller skal jeg bare lukke øjnene og få ryddet det hele når jeg nu er i gang?
Hvor langt kan turboen forventes at køre?

På forhånd tak

Re: W211 320 nødprogram/ladetryk

: 17. nov 2011, 16:13
af CDI
Gi den nye indsugningsmanifolder og/samt olie/kølevæske varmeveksler nu hvor man er helt nede ved V'et.
Slidte manifoldstangtræk lægger ofte fejl på ladetrykindstiller.
Defekt/træt M55 stillermotor kan springe sikringen, så ryger strømforsyningen til mange motor komponenter!

Re: W211 320 nødprogram/ladetryk

: 17. nov 2011, 18:11
af Stoffifi
Tak for svaret, Cdi.

Jeg får nye manifolder og oliekøler på, og ser om det løser problemet.

Hvis den bliver ved med at give ladetryksfejl bagefter, må vi kigge på turboen derfra...

Endnu engang tak...