Vorsprung durch øøøh eller hvad hulen har de dog tænkt!!

Alt vedrørende teknik
Besvar
sasquatch
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. aug 2011, 19:23
Geografisk sted: Odense NØ

Vorsprung durch øøøh eller hvad hulen har de dog tænkt!!

Indlæg af sasquatch »

Hejsa.

Har nu efter et par måneders ejerskab af min E280 w211 (eller rettere S211 vist nok) undret mig over et par ting der irriterer mig i menusystemet og det kan ændres ved jeg da jegi studietiden kørte TAXA i E280/320 modeller hvor følgende fungerede.

Skift imellem gemte radiostationer når man er i radio menuen og benytter pil op/ned fra ratkontrollen. Sm det er nu laver den bare en autosøgning/scanning hvilket er helt tosset.

Resterende tankindhold vist på samme skærm som rækkevidde. Dette er helt væk hos mig. Dette husker jeg tydeligt fra TAXa tiden. Måske dette er taxa eller EU relateret. Min onkeli USA med en E320 har (tank capacity in cluster) slået på via Mercedes SDS.

"bib-bib" lyd ved aktivering af alarm. Personligt er jeg ligeglad, men forsikringen vil give rabat efter seneste populære bølge af stjålne biler hvor låsesignalet er blevet jammet og man bare går fra enulåst bil. Lige u lytter jeg efter sidespejlene der summer lidt når de klapper ind dog. Men 10% rabat er også værd at tage med.

Påmindelse hvis man er ved at glemme nøglen. Naboens nyligt frikørte taxa gør dette.

Ooh. Og sidsre ting. Bruder det dog ikke så tit, men nu der jo er hukommelsefor spejle, sæder, foretrunke radiokanaler osv osv programmeret ind i de forskellige nøgler til bilen, så ønsker jeg lidt ala Audi featuten hvor man bare trkker en enkelt gsng og vups, så stilles alt. I MB'en skal jeg holde knapperne nede indtil alt er stillet.

Håber nogen kan hjlæpe. Måske mange af tingene bare er TAXA features. Hvad har I andre?
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Vorsprung durch øøøh eller hvad hulen har de dog tænkt!!

Indlæg af gutman »

inde i menu på en 210 der hvor man stiller ur osv via rattet kan man skifte over til søge st eller gemte st ved ikke om det er det samme på de nyere . det er den menu i speedometer
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Vorsprung durch øøøh eller hvad hulen har de dog tænkt!!

Indlæg af SLS-AMG »

Skift mellem faste stationer og frekvens. jep det kan den
Rest kilometer på tankindhold.. det kan den osse
bib-bib lyd ved aflåsning kan 211 ikke i danmark
Nøglehusker kan 211 hellerikke...
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Vorsprung durch øøøh eller hvad hulen har de dog tænkt!!

Indlæg af CB8 »

SLS-AMG skrev: bib-bib lyd ved aflåsning kan 211 ikke i danmark
er det ikke "Bare" at tage en baklyspære fra T-hansen, med indbygget biplyd og via et relæ sætte over ledningsnet fra boks der giver signal om at ??.blinklys skal blinke ved aktivering af C-lås?
eller ...er det pug eller pgo der har den der irriterende lyd ved aktivering af blinklys? så finde sådan en og smide på
...er der krav om hvor højt den skal sige bib, biblyd?
sasquatch
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. aug 2011, 19:23
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Vorsprung durch øøøh eller hvad hulen har de dog tænkt!!

Indlæg af sasquatch »

Tak for svar.

Jeg forelagde P.Christensen her i Odense mine tanker.

Radio med skifte af enten faste gemte stationer eller søgning er ganske korrekt valgbar i menuen. de kunne også godt se at den stod til at skifte mellem de gemte, men at den ikke gjorde det. Det er så noget med noget firmware de bikser da jeg har noget Digital TV i der ændrer lidt på tingene. Lidt ulogisk indrømmede de, men det for at den er tilasset nogle tyske indstillinger til TV delen. Det er en bug og det er rettet pr. Januar 2009 updaten til min model.

Det med restindholdet i tanken er visning i resterende liter jeg mente at kunne huske fra TAXA tiden. Det kan den godt og det bikser de ved samme lejlighed. Man kan så iøvrigt også få datoen vist i displayet hvis det ønskes.

Bip lyden ved låsning slås også bare til og fra, så det lader til at alle mine forundringer kan bikses.
Besvar