Side 1 af 1

Forvarmer

: 20. nov 2011, 13:34
af mercere270
Hej

Min bil W210 E270 , vil ikke forvarme , har målt gløderør alle ok , har skiftet forvarmerelæ (i venstre side i motorrum) men når jeg sætter tænding på og forvarmelampen lyser kommer der ingen strøm ud til gløderørene , jeg har målt på udgangen af relæet.
er der mere jeg kan skifte eller sidder der andre relæer ,,???

mvh. Thomas

Re: Forvarmer

: 20. nov 2011, 13:41
af CDI
Kommer det kontanst plus til relæet? Ledningen med møtrik på...

Re: Forvarmer

: 20. nov 2011, 13:48
af mercere270
Ja det gør da , jeg kan se på EPC net at der sidder noget som hedder pre glow time relay ,,kan det være det og hvor sidder det ???

Re: Forvarmer

: 20. nov 2011, 14:08
af CDI
mercere270 skrev:Ja det gør da , jeg kan se på EPC net at der sidder noget som hedder pre glow time relay ,,kan det være det og hvor sidder det ???
Det er selve gløderelæet eller glødesluttrinet som den også kaldes...
Det er selve motorstyreenheden som giver signal om hvornår og hvor meget sluttrinet skal køre.
Der skal måske en tester på og evt udmåling af ledninger.
Har du prøvet at belaste konstant plus med en kraftig pære?

Re: Forvarmer

: 20. nov 2011, 14:49
af mercere270
ok så er det det jeg har skiftet ,, hvis jeg belaster med en kraftig pærer hvad skal jeg så kunne måle ??? skal gløderørene tænde ved alle temperaturer ??

Re: Forvarmer

: 20. nov 2011, 14:53
af CDI
Pæren skal lyse kraftigt og man skal kunne måle batterispænding over pæren.
Gløde anlægget aktiveres efter temp. og andre parametre som jeg ikke ved helt.

Re: Forvarmer

: 20. nov 2011, 17:21
af SLS-AMG
Hvordan har du målt dine gløderør. Kun med ohm eller osse med spænding
Hvis dine gløderør er kortsluttet kan du ikke se det med et ohmmeter.
hvis du så bare skifter glødesluttrinet brænder det af med det samme.
Lav en ledning med en sikring på 20 AH hold den på klemme 30 og så til gløderør, hvis den springer, kortsluttet gløderør

Mange har skiftet gløderelæ flere gange fordi de kun måler ohm over gløderøret... :?

Re: Forvarmer

: 2. dec 2011, 21:13
af mercere270
Hej

Lige en opfølgning ,, Har skiftet gløderelæ og målt gløderør på flere måder ,, men endte med et værksteds besøg , hvor de konstaterede at det var dysen på cyl 1 , som var gået i udu,, Ny dyse og 2,25 svendetimer senere kører bilen som en ny,,,,
Jeg har også skiftet o-ringe og nogle brændstof slanger ,,

mvh. Thomas