Føles som skæve bremseskiver

Alt vedrørende teknik
Besvar
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Føles som skæve bremseskiver

Indlæg af SørenD »

Hej,

jeg har en W211 320 CDI årg. 2004 med SBC bremsesystem, der har kørt km 213.000, har netop fået skiftet de forreste skiver & klodser, samt de bagerste klodser. Nu er den begyndt at ruske som skiverne er skæve men man kan ikke mærke noget i rattet. Når man bremser roligt ned, føles det kraftigt.

Er der nogen som har en ide om havd det kan være?

Mvh.
Søren
P.S. har kørt 75.000 km de sidste 10 mdr. så de burde da ikke kunne gro fast:-)
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: Føles som skæve bremseskiver

Indlæg af origon »

Bliver dine skiver varme når du kører ? jeg har været ude for at mine bagbremser hang og det rystede en del,
bonodk
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22. dec 2010, 13:16

Re: Føles som skæve bremseskiver

Indlæg af bonodk »

Det kan være du ikke har "bremset" dem ordentlig til, i starten bliver de jo nemt skæve og kan blive helt blå.
En Mercedes ryster nærmest aldrig i rattet, der skal noget til hehe.

Når jeg skifter bremser ryger der Brembo skiver på, jeg har ikke oplevet dem skæve endnu, men jeg har lige bestilt sportsskiver fra Zimmerman og Ferodo klodser så må vi se om det er ligeså godt. Det er så træls og køre med skæve skiver.
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Re: Føles som skæve bremseskiver

Indlæg af SørenD »

Hej,

havde lige bilen på bremseprøvestand. Det viste sig at venstre bagerste skive er skæv :cry: underligt når man lige har fået skiftet baghjulsleje og klodser og der før det ikke var noget galt???
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: Føles som skæve bremseskiver

Indlæg af CB8 »

SørenD skrev:Hej,

havde lige bilen på bremseprøvestand. Det viste sig at venstre bagerste skive er skæv :cry: underligt når man lige har fået skiftet baghjulsleje og klodser og der før det ikke var noget galt???
Bare en tanke men Hvis den kun har hængt en smule i bagbrems Kaliber eller klodser så kan den godt springe over hvor gærdet er lavest og nøjes med at bremse på de andre hjul når du bremser moderat
og når du bremser hårdt og den tager fat ved alle hjul så måske den var så lidt skæv at du ikke opdagede det ?
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Føles som skæve bremseskiver

Indlæg af Holmegaard »

Jeg har haft /har samme problem. det startede også med jeg fik skiftet de forreste br. skiver.
Jeg har fået skiftet dem 2 gange på reklamation. Der er ikke noget der hænger eller går stramt. :(
Pænt irriterende.
Besvar