At skylle eller at skifte...

Alt vedrørende teknik
Besvar
TorbenV
Indlæg: 29
Tilmeldt: 1. nov 2011, 09:05

At skylle eller at skifte...

Indlæg af TorbenV »

Hej derude!

Nogle siger skylle, andre at skifte........ olie i gearkassen.
Er der tale om det samme - eller er der tale om 2 forskellige arbejder?
Torben V
CB8
Indlæg: 77
Tilmeldt: 27. okt 2011, 03:34

Re: At skylle eller at skifte...

Indlæg af CB8 »

TorbenV skrev:Hej derude!

Nogle siger skylle, andre at skifte........ olie i gearkassen.
Er der tale om det samme - eller er der tale om 2 forskellige arbejder?
Torben V
Der er så tale om aut.gear når Der skrives om Skylles ;)
men ja i bund og grund forskellige ord for det samme og så alligevel ikke
Hvis der er aftapningsmulighed i konverter så skifter man ALT olie på en gang og så er det show overstået
på aut.kasser hvor der ikke er aftapningsmulighed på konverter så
Skift af olie =tap det af der kommer ud frivilligt og fyld på så mængde er korrekt
derefter kan man køre en tur og gentage succesen for at få skiftet noget af det der gemte sig i konverter
Der er så nogen der har udstyr til at skylle eller gøre som CDI har beskrevet i anden tråd men det lyder som om det kræver 16++.liter gearolie at skylle ...ihvertfald hvis det gøres som CDI skriver så umiddelbart kun noget jeg ville vælge hvis jeg havde en aut.kasse der var på vej til at begå selvmord pga. manglende service /olieskift...

imho så: på aut.gearkasser hvor der ikke er aftapning i konverter så vil der uanset hvad man vælger være gl. gearolie tilbage når man har skiftet flere gange eller skyllet
Jeg ville skifte 2.gange ved olieskift og så bare skifte pr. 40-60.000 eller hvert andet år. alt efter hvad der kommer først


på manuel gearkasse tapper man af og fylder nyt på og så kører man 60-90.000 igen ik' så meget pjat der ;)
Besvar