Forlygteglas

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Forlygteglas

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hej

Mine forlygteglas er efterhånden noget matte og trænger til en kærlig hånd, og derfor har jeg tænkt mig at polere dem op selv. Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af at der er mange løsningsforslag med div kit og pastaer. Er der nogle der er interesseret i at give lidt guldkorn til nogle virkningsfulde midler :D


Martin Olsen
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Forlygteglas

Indlæg af SLKkompressor »

Når dine lygteglas er lidt matte så er parebolerne det sikkert også. Nye lygter er derfor sagen. Der er ingen anden vej til fornuftigt lys på køretøjet.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Forlygteglas

Indlæg af BWJ »

Mercedese290 skrev:Hej

Mine forlygteglas er efterhånden noget matte og trænger til en kærlig hånd, og derfor har jeg tænkt mig at polere dem op selv. Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af at der er mange løsningsforslag med div kit og pastaer. Er der nogle der er interesseret i at give lidt guldkorn til nogle virkningsfulde midler :D


Martin Olsen
Prøv med Slipol på en vandfugtet polerrondel til boremaskine, og laveste hastighed, derefter samme tur med Slipoline, og til sidst med voks.
De kan blive som nye, men hav tålmodighed.
ZOOM ZOOM.
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Forlygteglas

Indlæg af SLS-AMG »

Hvad er det for en bil ??? måske man kan få nye lygteglas..
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: Forlygteglas

Indlæg af HyL »

På min ML 270 polederde jeg forlygterne med 3M Fastcut compound og en polermaskine. Det tog 10 min. og de er som nye.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Forlygteglas

Indlæg af gutman »

er det plast lygter havde jeg held med turtle kit fra thansen sammen med vandslibnings papir korn 2000 de er blevet som nye lygter og det holder der er små slibepuder med i sættet sluttede af med en polerer maskine på laveste omdr så glasset ikke blev varmt tager 20 min p lygte ca der er noget forsejler med til at lukke overflade igen du er velkommen til at skrive for mere Info billeder før og efter
Besvar