Xenon pærer

Alt vedrørende teknik
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Xenon pærer

Indlæg af SørenD »

Hej,

Hvilke Xenon pærer kan i anbefale til en W211 E320 T CDI årg. 2004 med Bixenon?
Kan man selv skifte dem?
Mvh.
Søren
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLS-AMG »

En original er rigtig fin..
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Xenon pærer

Indlæg af gutman »

everlight.dk
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Re: Xenon pærer

Indlæg af SørenD »

SLS-AMG skrev:En original er rigtig fin..
Jeg må vist hellere omformulere mig. Bixenon betyder vel at pæren er opbygget som en tradionel H4 pære, hvor der både er op/ned blænding i samme pærre eller hvad??
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLKkompressor »

Der er mig bekendt ikke nogen MBer fra dette årtusinde som kører med H4 pærer. Mon ikke det hedder bizenon fordi der også er zenon pærer i lygterne til det lange lys. De behøver vist ikke skiftes da det lange lys ikke bruges ret meget i forhold til nærlyset som også bruges som kørelys. Når du ikke helt ved hvilke pærer der skal bruges er det måske en god ide og lade en fagmand udføre opgaven.
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Re: Xenon pærer

Indlæg af SørenD »

SLKkompressor skrev:Der er mig bekendt ikke nogen MBer fra dette årtusinde som kører med H4 pærer. Mon ikke det hedder bizenon fordi der også er zenon pærer i lygterne til det lange lys. De behøver vist ikke skiftes da det lange lys ikke bruges ret meget i forhold til nærlyset som også bruges som kørelys. Når du ikke helt ved hvilke pærer der skal bruges er det måske en god ide og lade en fagmand udføre opgaven.
Ja ja Kloge Åge - spørgsmåler var jo for at få uddybet hvad type pære der skulle bruges i en Bixenon lygte. Der har jo aldrig været tale om alm. H4 pærer ud over at jeg sammenlignede opbygning af pæren!! :?

Men tak for linket til everlight, der kunne man jo læse sig til det rigtige produkt.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLKkompressor »

Det var min måde at forklare at MB i nyere tid kun kører med pærer som har en glødetråd uden op og nedblænding i forlygterne( H7) i modsætning til mange andre mærker som bruger pærer med to glødetråde med nedblænding (H4) i forlygterne. Zenon pærer hedder noget andet men princippet er det samme.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Xenon pærer

Indlæg af Administrator »

SørenD skrev:
SLKkompressor skrev:Der er mig bekendt ikke nogen MBer fra dette årtusinde som kører med H4 pærer. Mon ikke det hedder bizenon fordi der også er zenon pærer i lygterne til det lange lys. De behøver vist ikke skiftes da det lange lys ikke bruges ret meget i forhold til nærlyset som også bruges som kørelys. Når du ikke helt ved hvilke pærer der skal bruges er det måske en god ide og lade en fagmand udføre opgaven.
Ja ja Kloge Åge - spørgsmåler var jo for at få uddybet hvad type pære der skulle bruges i en Bixenon lygte. Der har jo aldrig været tale om alm. H4 pærer ud over at jeg sammenlignede opbygning af pæren!! :?

Men tak for linket til everlight, der kunne man jo læse sig til det rigtige produkt.
Til Søren D

I dette forum konverserer vi uden nedsættende øgenavne!
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLS-AMG »

Bi -xenon på Mercedes betyder at der er nærlys og fjernlys i samme lygte med en xenonbrænder. en lille klap går ned
foran og dækker for lysbillede og giver nærlys. ved fjernlys kører pladen op og giver fuldt lysudbytte..
Pladen er elektrisk styret af styreenhed i bunden af lygten..
SørenD
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:26

Re: Xenon pærer

Indlæg af SørenD »

SLS-AMG skrev:Bi -xenon på Mercedes betyder at der er nærlys og fjernlys i samme lygte med en xenonbrænder. en lille klap går ned
foran og dækker for lysbillede og giver nærlys. ved fjernlys kører pladen op og giver fuldt lysudbytte..
Pladen er elektrisk styret af styreenhed i bunden af lygten..
Tak SLS-AMG, det var et svar man kunne bruge og i bund og grund det jeg søgte efter:-)
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLS-AMG »

Det var så lidt :wink:
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLKkompressor »

Beklager! Efter er tur på EPC nettet har jeg fundet ud af at W 211 som en af de meget få (måske eneste) MB modeller kører med Bi-xenon. Jeg tilføjer lige hvis W 211 som standart leveres med Xenon lys er det ifølge EPC net Bi-xenon. Jeg har ikke fundet nogen C klasse der som standart leveres med Bi-xenon. Efter særlige ønsker kan næsten alt fås til MB.
Senest rettet af SLKkompressor 7. dec 2011, 13:36, rettet i alt 2 gange.
jnl
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. mar 2011, 18:34

Re: Xenon pærer

Indlæg af jnl »

Så må der være en fejl i epc
Alle nyere modeller, ihvertfald fra c-klasse og op, har Bixenon som option.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Xenon pærer

Indlæg af BWJ »

Tillad lige et dumt spørgsmål, hvad hedder lygteføringen så, når nærlys er Xenon i én lygte og fjernlys er H7 i en anden lygte ???
ZOOM ZOOM.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Xenon pærer

Indlæg af SLKkompressor »

W203: Nedblænding Xenon D2R eller glødepære H7 intet fjernlys. Fjernlyslygte H7.
W 211: Stor forlygte Xenon D1S el. D2S fjernlys og nærlys (Bixenon). Eller H7 og kun nærlys.
Lille forlygte fjernlys H7.
Senest rettet af SLKkompressor 7. dec 2011, 22:42, rettet i alt 1 gang.
Besvar