Parkeringssensor amok

Alt vedrørende teknik
Besvar
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Parkeringssensor amok

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa MB-Venner

På min W211 E270CDI T er min parkerings sensor begyndt at gå amok efter en uges parkering af bilen.
Der var intet galt da jeg parkerede den men nu er den begyndt på når jeg bremser bilen ned under 10 km/h lyser begge røde lamper og hyletone.

Den gør det også når jeg sætter den i Drive og køre
Jeg finder dette meget mystisk da bilen endda holdt i garage..

Gode råd søges..Tak

MB-Freak
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af SLS-AMG »

Du har en fejl på en af din p-sensore eller ledning..
Tester på ellers er det svært..
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af MB-Freak »

Nå men så blev problemet med p-sensor løst..
Testeren kom på og det viste sig en af de forreste havde taget vand ind, og der af fejlmeldinger..

Føler skiftet og problem Løst :)

God dag til jer alle

MB-Freak
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af TWC »

Hejsa.

I skulle vel ikke vide, hvor meget det koster og hvor man kan finde originale Mercedes p-sensore eller parktronic eller hvad det nu hedder henne?

Jeg har en MB E280 Avantgarde fra 2007.

Mvh.
Torben.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af jensen »

Tester er nu ikke nødvendig for at finde den defekte sensor,man tager en slange med ca.10-14mm hul haveslange feks. og klipper den af i passende længde ca. halv meter så sætter man bilen til tænding og sætter den i bakgear så stopper man den ene ende af slangen ind i øret og den anden ende ned til føleren så kan man hurtigt finde den defekt føler for den siger ikke noget hvorimod dem som virker har en tikkende lyd
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af CDI »

Har oplevet mange gange at en sensor måler ukorrekt.
Ingen fejl på tester men viser f.eks. 95 cm. selvom der er intet foran den
Kan man også lytte dem?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af jensen »

Når de fleste vil have skiftet sensor er det fordi den lyser rødt og systemet ikke virker når først slangen har været på og man har skiftet dem som ingen lyd giver virker afstandslamperne igen og er man lidt i tvivl om de nu også måler rigtig kan man få en person til at gå en tur om bilen samtidig med at man selv sidder inde i bilen og tjekker lamperne
oz1kah
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. dec 2009, 22:45

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af oz1kah »

Har i dag hørt hos Mercedes i Odense om prisen på en parkeringssensor til en w211 fra 2004
Den skal de såmæn kun have 570 kroner for incl moms... Så er den da også betalt.

Preben
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Det har jeg også prøvet, så den hopper jeg ikke på igen.

Du kan købe disse følere på Ebay.de og ihvertfald få dem til det halve...Orginal og nye, ca. 30,- Eur stk.
Mht. til skiftning, kan du selv gøre det.
Følerne er bare klikket i en holder som er klikket fast på kofangeren. Pærelet.

Mange gange kan du se på følerne hvilke der er meget matte og ødelagte.

Mvh MB-Freak
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af BWJ »

jensen skrev:Tester er nu ikke nødvendig for at finde den defekte sensor,man tager en slange med ca.10-14mm hul haveslange feks. og klipper den af i passende længde ca. halv meter så sætter man bilen til tænding og sætter den i bakgear så stopper man den ene ende af slangen ind i øret og den anden ende ned til føleren så kan man hurtigt finde den defekt føler for den siger ikke noget hvorimod dem som virker har en tikkende lyd
Nå det kun er en fejl ved nedbremsning, - mon ikke det er svært at overbevise konen om, at kun skal ligge på kølerhjælmen med en slange i øret og tjekke, mens man ræser rund og bremser ?? :D
ZOOM ZOOM.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Parkeringssensor amok

Indlæg af jensen »

Det kunne så nok tyde på en ledningsfejl, når man tester den holder bilen stille så der vil fejlen nok heller ikke vise sig
Besvar