Har en E220 CDI 2001 2100061B306893 med "lille" klima og da jeg kom kørende i dag kom der pludselig fejlen "Engine Fan" i Combi instrumentet. Motorblæseren køre derefter med fuldt blæs og bilen kan kun køre i nødprogram.
Blæseren med fuldt blæs uanset motortemperatur og bilen bliver ikke varm eller mangler vand. Lånte en Bosch tester og udlæste
følgende fejl : P1636 Kølerblæser-styring afbrydelse, P0100 Luftmassemåler spænding lav, Udstødningstilbageføring afbrydelse, Ladetryksregulering afbrydelse,
Indsugningskanalfrakobling afbrydelse. Disse fejl kan ikke slettes på tester og jeg har kigget sikringer efter.
Som jeg ser det mangler der en KL 15 men er der nogen som har kendskab til om der er et relæ som styre alle disse ting. Det ledningsnet som man kan se på autodata er ikke til den store hjælp ! eller er der kendte stedet hvor motorledningsnette kan knække ?
Mvh
Oej
Nødprogram Engine Fan
Re: Nødprogram Engine Fan
Det lyder som en sikring i K-40 relæet eller selve relæet, det sidder under plastdæksel i h-side af motorumet.
http://www.google.com/search?q=mercedes ... 24&bih=689
http://www.google.com/search?q=mercedes ... 24&bih=689
Re: Nødprogram Engine Fan
Tak SLS
En lille 7,5A sikring i nævnte relæ var sprunget, Så nu køre den igen uden fejl.
Havde kigget i de 3 andre sikringsbokse, Meeen havde lige glemt der også sad lidt over ved styrenenhederne.
Mvh
Oej
En lille 7,5A sikring i nævnte relæ var sprunget, Så nu køre den igen uden fejl.
Havde kigget i de 3 andre sikringsbokse, Meeen havde lige glemt der også sad lidt over ved styrenenhederne.
Mvh
Oej
Re: Nødprogram Engine Fan
Nå ! det blev ikke iorden kørte 400 km og sikringen nr. 2 i K40 relæ(fra motorsiden) sprang igen normalt 7,5 A hedder F2 nede i sikringsboksen skiftet den igen og næste gang kunne den køre 300 km inden den sprang.
Når den springer mangler den kl 15 til de tidligere nævnet ting og blæseren køre konstant med tænding på og melder fejl i kombi instrument på blæser. Har nu taget blæseren fra ved motoren for at se om det var den som havde en defekt og har også adskilt blæserstyring som var helt tør og fin. men med det samme resultat dog melder den ikke fejl på blæser og går bare i nødprogram.
Er der nogen som har erfaringer med dette ? Er det K40 relæet ? eller er det ledningsnettet som er knækket ? og laver periodisk fejl,
Gode forslag modtages gerne
Oej
Når den springer mangler den kl 15 til de tidligere nævnet ting og blæseren køre konstant med tænding på og melder fejl i kombi instrument på blæser. Har nu taget blæseren fra ved motoren for at se om det var den som havde en defekt og har også adskilt blæserstyring som var helt tør og fin. men med det samme resultat dog melder den ikke fejl på blæser og går bare i nødprogram.
Er der nogen som har erfaringer med dette ? Er det K40 relæet ? eller er det ledningsnettet som er knækket ? og laver periodisk fejl,
Gode forslag modtages gerne
Oej
Re: Nødprogram Engine Fan
Tænkte nok den ville springe igen...
Prøv at tage stikket af på varme-elementet som sidder på ånderøret som går fra olieadskiller på forkammer til turboindsugningen efter luftfilterkassen...
Prøv at tage stikket af på varme-elementet som sidder på ånderøret som går fra olieadskiller på forkammer til turboindsugningen efter luftfilterkassen...
Re: Nødprogram Engine Fan
Ja det er jo en klassisk fejl på en cdi 210er..