Olie spild E300TD (w210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Olie spild E300TD (w210)

Indlæg af marlo »

Hej Alle

Jeg vil høre om der er nogle der har kendskab til om der sidder nogle motorolie slanger/rør helt ude i "venstre" side foran forhjulet, det er lige som om at oliespildet kommer mellem stål og plastik inderskærm, olien drypper ud helt nede i bunden at plastik inderskærmet næsten helt ude ved kofangeren foran forhjulet, Jeg kan ikke se at olien skulle løbe på bund pladerne, de ser fine ud. Jeg har ikke haft tid til af demontere hjul og plastik inderskærm endnu (Opdagede det først igår) der er intet at se i motorrummet. Håber på der måske var et par bud herinde på hvad jeg skulle være særlig opmærksom på.... På forhånd tak

Mvh Henrik Marlo
E220d 17’ Avantgarde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Olie spild E300TD (w210)

Indlæg af BWJ »

Hvis der er aut. niveauregulering på, er det med stor sandsynlighed hydraulikrøret der er tæt på gennemtæret.
Hvis jeg har ret, skal du hurtigt få set på det, hvis det springer har du ingen servostyring, og det er TRÆLS. :shock:

Røret (8mm) skulle kunne ses i inderskærm langs vange, hvor det kører ned langs det skrå stykke mod kabine, og fortsætter under vognen.
ZOOM ZOOM.
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: Olie spild E300TD (w210)

Indlæg af marlo »

Hej BWJ

Mange tak for svar... Der er ikke Aut niveauregulering på min, mig bekendt, hvis det er hydraulikolie så burde det være rimligt glart at se på?, det der drypper ud på min er samme sorte farve som motor olien (jeg har tjekket op på farven) og jeg skal have service på bilen om 1800 km så den er meget sort... Måske et rør eller ligende til oliekøler måske... :(

Mvh Henrik Marlo
E220d 17’ Avantgarde
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Olie spild E300TD (w210)

Indlæg af CDI »

Jep.... på 300 turbodiesel er der en motoroliekøler foran venstre forhjul.
Man kan som regel ikke skrue slangerne af fra køleren uden at gevindet ryger på køleren,
om det er slange utæthed eller køleren...
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: Olie spild E300TD (w210)

Indlæg af marlo »

Tak for den Dr.CDI

Det er også mit bud.

Mvh Henrik Marlo
E220d 17’ Avantgarde
Leif Ejlebjerg
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12. okt 2011, 18:33

Re: Olie spild E300TD (w210)

Indlæg af Leif Ejlebjerg »

Det er simpelthen nogle elendige rør i elendigt materiale (jern) som forbinder oliekøler med det øvrige system. Jeg har nu skiftet dem 2 gange på grund af gennemtæring - og unionerne på oliekøleren - der er af aluminium - kræver de helt store kræfter og en stor nøgle. Og når de er vredet af, er gevindet også delvis kaput. Sørg for at få både de gamle og de nye rustbeskyttet ekstra godt.
Besvar