Mislyde i motor E270 aut. w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
Anja
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. dec 2011, 11:25

Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af Anja »

Hej ! Jeg har for nogle uger siden købt en E270 aut fra 2003, som efter få dage begyndte at lave ballade. Den ville ikke tage gassen og gik i fejl-mode. Sælger sagde heldigvis at det måtte være HANS problem så den kom på MB-værksted, hvor testeren sagde EGR-fejl. Den blev skiftet men det løste ikke problemet. Værksted igen, den sagde stadig EGR-fejl. De skiftede derpå luftfiltret til et "modificeret" et af slagsen hvad det så end betyder... Men den laver stadig fejlen. Forleden da jeg kørte ca 110 på cruise-control ned ad bakke gik den pludselig vildt op i omdrejninger, somom den ikke kunne beslutte sig for hvilket gear den skulle vælge. Sælger siger at når den kommer på værksted efter nytår, vil de prøve at skifte en "boks", vist nok noget elektronik-halløj i computeren. Har læst mig frem til her på siden at i ofte siger LMM når problemer som disse opstår, men hvorfor mon værkstedet ikke selv har foreslået det? Men da det er sælger der betaler er jeg bange for at de kun laver "lappe-løsninger" på denne måde... Motoren har også en "klapre" lyd når man gasser op, som et låg på en dåse. Sælger siger at 270´eren har en "hårdere dieselmotor-lyd" end 220 som jeg havde før og at det er helt almindelig? Samtidig har den af og til en "hyle-lyd", lidt som en politisirene - er det turboen?? det kommer kun ved lave omdrejninger og når bilen gearer op eller ned i de små gear. Jeg undskylder mit laaange indlæg, men det er svært at gøre kort!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af CDI »

Turboen hyler.
Klapre lyd kan være slidte dyser eller dårlig indsugningsmanifold.
EGR fejlen kan ligge i tilstoppet mixhus.
LMM (luftmassemåleren) fejler sjældent noget på dem.
Anja
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. dec 2011, 11:25

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af Anja »

Tak for svaret! Det vil jeg tage med til sælger :wink: Du skriver slidte dyser - bilen har kun kørt 137.000 km, kan det godt være det alligevel? Turboen hyler - er det farligt eller meget almindeligt?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af CDI »

Du har ikke haft bilen fra ny, såe km. standen kan passe eller ikke passe!
En hylende turbo er ikke sundt, et eller andet tidspunkt kan den gå itu.
Anja
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. dec 2011, 11:25

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af Anja »

Det har du selvfølgelig ret i!! :shock: Men HVOR let er det da at stille på klokken i sådan en ??
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af 270cdi »

Meget nemt
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Anja
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. dec 2011, 11:25

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af Anja »

:cry: Tak for det særdeles ærlige svar! Ikke lige det jeg havde lyst til at høre, :wink: men tak alligevel.
Soloman
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. okt 2011, 13:17

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af Soloman »

Hej

Jeg har det samme problem med min MB den har også en "klapre lyd" i tomgang i kold tilstand, men den forsvinder når den har nået drift temp.. du må meget gerne vende tilbage hvis du finder ud af hvad det skyldes på din MB?

På forhånd tak
Anja
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. dec 2011, 11:25

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af Anja »

Nu har jeg efter moden overvejelse besluttet at lade handlen gå tilbage. Sælger er heldigvis indstillet på dette, især da værkstedet stadig ikke har fundet fejlen og det jo fortsat er sælger der betaler... Jeg fortalte ham om de forslag der er fremkommet her på sitet som mulige årsager og nævnte også for ham, at det kunne jo være at bilen har kørt flere kilometre end klokken viser. DET mente han selvfølgelig bestemt ikke, men han tøvede dog heller ikke med at lade handlen gå tilbage. Tak for jeres indlæg - og Soloman, desværre kan jeg altså ikke være dig til nogen hjælp da jeg ikke har fundet løsningen på bilens mange "spændende" lyde!
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Mislyde i motor E270 aut. w211

Indlæg af SLKkompressor »

Soloman skrev:Hej

Jeg har det samme problem med min MB den har også en "klapre lyd" i tomgang i kold tilstand, men den forsvinder når den har nået drift temp.. du må meget gerne vende tilbage hvis du finder ud af hvad det skyldes på din MB?

På forhånd tak
Med tiden bliver de hydragliske ventillyftere slidt og det kan give klaprelyde ved kold motor. Det er iriterende men skal ikke nødvendigvis udbedres straks. Måske andre har andre ideer.
Besvar