Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Alt vedrørende teknik
Besvar
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Aliaz »

Hej,

Er der nogen af jer der ved om det er et klassisk problem på W211 ? Har I selv haft problemet ?

Nede ved reservehjulet....tættest på ens fødder når man står og kigger ned... ligger der en del vand.

Jeg kan ikke rigtig se om det er lister det er galt med.

Kan der være noget udløb i bunden af bilen som skal/kan renses?

Kan man købe en 12V affugter? Hvor evt. og hvilken?
Er der 12V stik i bagagerummet?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af JPA »

Er der træk på bilen kan det typisk være der ikke er tætnet ordentligt da det blev monteret i vangerne.
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Aliaz »

JPA skrev:Er der træk på bilen kan det typisk være der ikke er tætnet ordentligt da det blev monteret i vangerne.
Hej. Der er ikke træk på bilen.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Hugo
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. jun 2011, 10:13

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Hugo »

Hej

Hvis det var mig, ville jeg tørre vandet op med en klud, så jeg er sikker på at vandet er væk.
Der næst vil jeg lukke bagklappen og sprøjte vand i sprækken mellem chassis og bagklap.
Ikke med fuld tryk, men mere således at vandet løber.

Efter at have sprøjtet hele vejen rundt, vil jeg så undersøge om der er kommet vand ind.

Hvis det er tilfældet, så ved du at det kommer oven fra.

Hilsen Hugo
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Aliaz »

Hugo skrev:Hej

Hvis det var mig, ville jeg tørre vandet op med en klud, så jeg er sikker på at vandet er væk.
Der næst vil jeg lukke bagklappen og sprøjte vand i sprækken mellem chassis og bagklap.
Ikke med fuld tryk, men mere således at vandet løber.

Efter at have sprøjtet hele vejen rundt, vil jeg så undersøge om der er kommet vand ind.

Hvis det er tilfældet, så ved du at det kommer oven fra.

Hilsen Hugo
Hej og tak for tippet.
Jeg tørrede vandet op en dag og så tjekkede jeg dagen efter - der var kommet nyt vand ind.
Er der egentligt en form for vandafløb i bunden? Hvis ja, så ved jeg ikke, hvordan det er lavet teknisk, da det vel også vil give risiko for vandindtrængning.

Det skal nævnes at bilen er med elektronisk bagklaps-luk - og denne anvender jeg selvfølgelig... så det er ikke fordi den ikke får lov til at binde tæt pga. manuel lukning.

Jeg tjekkede gummi-listen hele vejen rundt. Det ser ikke ud til, at den er skadet. Den var lidt fugtig nogen steder - men det kan lige så godt være vand der løbet i forbindelse med bagklappen åbnes.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af CDI »

1. Afmonteret cykelstativ (ved taxa) og huller ikke lukket til.
2. Dårlig tæthed mellem baglygter og karrosse, manglende pakning eller ukorrekt udført pladearbejd.
3. Dårlige/utætte clips/propper til sorte afdækninger, i sidderne, på bagagerumsåbningen.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Aliaz »

CDI skrev:1. Afmonteret cykelstativ (ved taxa) og huller ikke lukket til.
2. Dårlig tæthed mellem baglygter og karrosse, manglende pakning eller ukorrekt udført pladearbejd.
3. Dårlige/utætte clips/propper til sorte afdækninger, i sidderne, på bagagerumsåbningen.
Tak for forslagene. Jeg har svært ved at se, hvor det kommer fra.
Hvad med panorama-soltag - har denne model problemer dér?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Hansen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2010, 08:29

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Hansen »

Kan ikke helt se om du har en stationcar, eller blot en alm.

Men jeg havde samme type problem på min, dog en 04 , men efter at ha sprøjtet vand over den mens en kammerat sad inde i den, og beklædningen var taget af bagsmækken, kunne vi se det løb ind ved baglygterne.

afmenterede disse, gav dem noget flydene pakning, og der har ikke været noget siden...
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: Vand i bagagerum i W211 CDI 07

Indlæg af Aliaz »

Hansen skrev:Kan ikke helt se om du har en stationcar, eller blot en alm.

Men jeg havde samme type problem på min, dog en 04 , men efter at ha sprøjtet vand over den mens en kammerat sad inde i den, og beklædningen var taget af bagsmækken, kunne vi se det løb ind ved baglygterne.

afmenterede disse, gav dem noget flydene pakning, og der har ikke været noget siden...
Hej Hansen. Jeg tror også det er ved baglygter - vil tjekke det snarest. Min er en alm. (ej st.car) - hvad er din?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Besvar