start problem ml 400 cdi 163

Alt vedrørende teknik
Besvar
nsutt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jan 2012, 11:18

start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af nsutt »

hej alle...

har et problem med min ml 400, problemet er når den er kold, den gør følgene..:

bilen er helt kold, starter den, den starter som den skal, men går ud igen, efter 2 sek. man skal så vente min. 15 sek, så kan den starte igen, og går så ud igen, hvis man ikke holder den igang på gassen.
holder jeg den igang på gassen, over 2000 o.min. køre den som den skal, dette skal jeg gøre, indtil den er driftvarm i vandtemp. og bilen køre som den skal, jo varmere den bliver, jo mindre omdrejninger skal jeg holde på den.
når den så er driftvarm i vandet, køre den som den skal, der er ingen mislyde overhovedet,..!! :D

har bilen så holdt stille feks. 5-6 timer, er der intet med den, den starter som den skal, også selvom vandtemp. kun er feks. 40 grader.

jeg har rodet med biler i 20 år, dog ikke mekker, har haft min kones fætter til at kigge på den, som er mekker (10 år ved mercedes) har haft com. på den 2 gange, ingen fejl..!!

jo varmere det er i vejret, jo mindre tid, skal jeg holde gas på den, nu behøver den ikke blive driftvarm i vandet, så jo koldere i vejret, jo værre... men som sagt, det er kun når det er en hel koldstart. hvad skyldes dette.??

jeg ligger søvnløs over dette, jeg er ude i noget olietemp. føler.. da det jo ikke kan være noget med vandet. da den jo kan køre ved flere forskellige temp. efter den har været startet..

kontakt mig gerne pr. tlf. hvis i kender/ved om dette problem

godt nytår til alle. mvh. brian
nsutt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jan 2012, 11:18

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af nsutt »

30313147 er mit nr. :D
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af CDI »

Få kontrolleret returlækmængden på dyserne med måleglas...
Og held og lykke med din OM 628 motor, den skal nok holde dig beskæftiget og søvnløs i mange nætter...
nsutt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jan 2012, 11:18

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af nsutt »

ok, jeg har ikke haft andre problemer med den, end dette... den køre ellers bare altid, den har kørt 270000km nu... alle siger den går i stykker, men har altså ikke haft problemer med den... andet end alm. service. som der er på alle biler
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af CDI »

hehehe... du burde helt klart spille lotto, du er mere end heldig hvis der intet har været på den.....
nsutt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jan 2012, 11:18

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af nsutt »

hovedet på blokken.. har aldrig haft problemer med den, og den bliver holdt til hverdag, trækker trailer med den, samt privat kørsel, det kostede mig en gearkasse sidste år, og det er det..( bilen bliv chippet, 310hk på rullen, 780nm) det ville den ik være med til, så nu køre vi std. igen.. :D
nsutt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jan 2012, 11:18

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af nsutt »

køre også kun 10000km mellem hver olie skift... 20 er sku for meget, som de ellers forskriver...
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af CDI »

Seriøst... jeg tror på dig... det er altså meget heldigt.
Hyppigt olieskift har sikkert hjulpet en del....

(uanset alder, stand, motor eller mærke, så kører mine biler også max 10.000km. mellem olieskift)
nsutt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jan 2012, 11:18

Re: start problem ml 400 cdi 163

Indlæg af nsutt »

ja, det er nok med til at holde den kørene.. men er du mb. mekker..? du lyder til at kende til disse vogne
Besvar