visker interval på forreste viskere (W211-220)

Alt vedrørende teknik
Besvar
flemming sørensen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. mar 2009, 00:57

visker interval på forreste viskere (W211-220)

Indlæg af flemming sørensen »

Hej med jer...
Jeg undrer mig over forskellen på de 2 interval-trin der er på forreste visker. Jeg kan ikke rigtig mærke nogen forskel i anvendelsen. Nogle gange fungerer interval-funktionerne ok, og intervalhastighed stiger i takt med kørehastighed. Andre gange kører viskerne bare hele tiden, selv om ruden er tør. Ved let støvregn kan dette være møg irriterende. Det er nogle gange som om "intervallet" kører varm, viskerne kører hele tiden og vil ikke "stoppe viskning", hvorfor jeg så slukker helt for vinduesvisker når jeg synes det bliver for meget larm på den tørre rude. Men et øjeblik efter når der atter er lidt væde på ruden, så skal jeg enten tænde igen på interval (visker kører så igen konstant ??) eller jeg må sidde og manuelt trykke periodisk på stilken og lege robot.
Kan nogen giv den gode forklaring på forskellen på de 2 interval hastigheder og den andet problematik som beskrevet. Måske kender en af jer til- om det er en svaghed eller evt. bare slitage i nævnte system? Min MB mekaniker kunne ikke lige svare ved sidste servicebesøg.
Det er så lige det eneste døje der er med den bil, så faktisk er det jo et lille luksusproblem, indrømmer jeg. Men alligevel..... kan nogen hjælpe med et svar.

Tak for mange gode svar og hints´ - ind imellem.

vh
Flemming
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: visker interval på forreste viskere (W211-220)

Indlæg af CDI »

Første trin kører på regnsensoren.
Slidte viskerblade, uorginal forrude eller dårlig regnsensor.
Som regel er det viskerbladene..
flemming sørensen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. mar 2009, 00:57

Re: visker interval på forreste viskere (W211-220)

Indlæg af flemming sørensen »

CDI skrev:Første trin kører på regnsensoren.
Slidte viskerblade, uorginal forrude eller dårlig regnsensor.
Som regel er det viskerbladene..
Kort men godt svar....
Dvs 1. trin kører på regncensor, 2. trin kører bare interval uden censor,.. osv....
jeg prøver at skifte de viskerblade snarest..... de virker ellers ikke slidte, men det skal da prøves.
kan man se på ruden om den er skiftet til uoriginal (af tidligere ejer) mrk. eller lign.?
tak.
:D
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: visker interval på forreste viskere (W211-220)

Indlæg af CDI »

Der skal være en Mercedes stjerne på rudens venstre nederste hjørne.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: visker interval på forreste viskere (W211-220)

Indlæg af BWJ »

flemming sørensen skrev:
CDI skrev:Første trin kører på regnsensoren.
Slidte viskerblade, uorginal forrude eller dårlig regnsensor.
Som regel er det viskerbladene..
Kort men godt svar....
Dvs 1. trin kører på regncensor, 2. trin kører bare interval uden censor,.. osv....
jeg prøver at skifte de viskerblade snarest..... de virker ellers ikke slidte, men det skal da prøves.
kan man se på ruden om den er skiftet til uoriginal (af tidligere ejer) mrk. eller lign.?
tak.
:D
Prøv lige at rense ruden grundigt med rigtig ruderens, oppe ved censor, bare trafikfilm er nok til at trigge .
ZOOM ZOOM.
Besvar