Side 1 af 1
Start problem
: 5. jan 2012, 18:02
af Carsten Hansen
Bilen har holdt stille i en uge i opvarmet garage, men i dag da jeg skulle ud og køre ville den ikke starte.
Har kontrolleret sikringer, diesel, løse ledninger osv, uden held.
Starteren snurrer lystigt og en gang imellem drejer motoren med 3-4 gange uden den starter.
Jeg ville lige kontrollere sikringerne der sidder nede ved siden af det store 38 polet stik til diagnose,
og da jeg fik dækslet af lugtede det lidt af varmt/brændt elektronik
- Er der en der har en ide om hvad det måske kunne være ?
Bilen er en C220 (202/133) CDI fra 1999
Stelnummer: WDB2021331A727479
MVH. Carsten
7
Re: Start problem
: 5. jan 2012, 20:44
af oej
Prøv at afmontere selve Trykregulatoren for enden af Railen.
Railen er den hvor Dyserørene går på til dyserne, For enden (ind mod kabinen) sidder trykregulatoren med et stik og Torxskruer.
Den sidder en O-ring som bliver utæt og dieselen løber retur uden at opbygge tryk. Mange gange er O-ringen revnet/knækket.
Det er en meget typisk fejl på denne motor. O-ringene kan købes løs ved MB.
Oej
Re: Start problem
: 7. jan 2012, 18:09
af Carsten Hansen
oej skrev:Prøv at afmontere selve Trykregulatoren for enden af Railen.
Railen er den hvor Dyserørene går på til dyserne, For enden (ind mod kabinen) sidder trykregulatoren med et stik og Torxskruer.
Den sidder en O-ring som bliver utæt og dieselen løber retur uden at opbygge tryk. Mange gange er O-ringen revnet/knækket.
Det er en meget typisk fejl på denne motor. O-ringene kan købes løs ved MB.
Oej
Mange tak for et klart og letforståelig svar.
Jeg har nu monteret ny o-ring men har desværre stadig problemet.
I min søgen efter løse stik eller dårlige sikringer, afmonterede jeg dækslet over det stik til fejludlæsning på en PC,
- og der lugtede der af sveden kontakter/elektronik !! - Det lugtede meget dyrt.
- Hvad er det for to metal bokse der sidder der og hvad skal de styre?
Venlig hilsen Carsten
Re: Start problem
: 7. jan 2012, 19:02
af CDI
Den ene er CDI-styreenhed.
Den anden ABS-styreenhed.
Re: Start problem
: 7. jan 2012, 19:52
af Carsten Hansen
CDI skrev:Den ene er CDI-styreenhed.
Den anden ABS-styreenhed.
OK, ved du om den der CDI-styreenhed kunne have nogen indflydelse på mit problem med at starte bilen
MVH.Carsten
Re: Start problem
: 8. jan 2012, 11:02
af CDI
CDI-styreenheden kan sagtens være bålet af MEN tester på

Re: Start problem
: 8. jan 2012, 11:20
af Carsten Hansen
CDI skrev:CDI-styreenheden kan sagtens være bålet af MEN tester på


OK, du skal have mange tak for hjælpen.
MVH. Carsten
Re: Start problem
: 9. jan 2012, 12:31
af Carsten Hansen
Bilens CDI-styreenhed lugtede lidt sveden, så jeg ringede til Mercedes for at høre om jeg kunne sætte en brugt i,
men det kan man ikke var svaret, det skal være en ny da den er kodet til bilen, og så snakker vi 7-11.000 + moms
og arbejdsløn
-

Er det noget der lyder rigtigt, eller bare øregas for at få penge i kassen?
MVH. Carsten
Re: Start problem
: 9. jan 2012, 13:10
af BWJ
Er det sikkert at CDI-styreenhed er brændt af ??? det minder lidt om brandslukning i denne tråd

Re: Start problem
: 9. jan 2012, 17:41
af CDI
BWJ skrev:Er det sikkert at CDI-styreenhed er brændt af ??? det minder lidt om brandslukning i denne tråd

...derfor anbefales der tester på....
Re: Start problem
: 9. jan 2012, 17:47
af BWJ
CDI skrev:BWJ skrev:Er det sikkert at CDI-styreenhed er brændt af ??? det minder lidt om brandslukning i denne tråd

...derfor anbefales der tester på....
Jeps -har jeg set du skrev, derfor spørger jeg osse
Men vil man skifte alle komponenter fra en ende af, til fejl findes, ja så fint med mig

Re: Start problem
: 9. jan 2012, 18:03
af Carsten Hansen
Ikke for at trække dette i langdrag da jeg spurgte om det kunne være rigtigt som Mercedes sagde til mig,
at man
ikke kunne sætte en brugt boks i, men det skulle være en ny, for den skulle kodes til nøgle osv.
Her et billed af den boks jeg taler om.
MVH. Carsten
Re: Start problem
: 9. jan 2012, 18:08
af CDI
Carsten Hansen skrev:Ikke for at trække dette i langdrag da jeg spurgte om det kunne være rigtigt som Mercedes sagde til mig,
at man
ikke kunne sætte en brugt boks i, men det skulle være en ny, for den skulle kodes til nøgle osv.
Her et billed af den boks jeg taler om.
MB1.jpg
MVH. Carsten
Styreenheden bliver låst fast til bilen som en del af startspærresystem.
Og MB kan ikke låse den op for at flytte den til en anden bil.
Re: Start problem
: 9. jan 2012, 19:51
af SLKkompressor
Jeg har lige fået en ny router på skrivebordet. Når jeg stikker næsen ned i den lugter den af varmt/brændt elektronik. Det samme gør disse utallige elektroniske styrebokse som vi er omgivet af. Jeg tror ikke din styreboks er brændt. Find et værksted som har forstand på moderne biler og få den til at starte og køre igen. Mindre end 20 km. herfra ligger mindst 2 værksteder som jeg har tiltro til og som kan det der med moderne biler. Det kan man vel også i Nibe?