Dette emne er jo debatteret i rigtige mange indlæg..., men der er et spørgsmål jeg mangler svar på
Det foreskrives at man skal måle niveauet når olien er 80 grader varm.
Jeg har kontrolleret min oliestand med tester på og målt niveau npr testeren skriver at olien er 80 grader, MEN når man så mærker på olien syntes jeg ikke den mærkes som 80 grader..
Er der det testeren skriver der er det rigtige eller hvordan skal jeg forholde mig
Bil:
w211
E320
Årg: 2003
Bilen har en tendens til at give et ryk når den skifter til 3. (når den er kold)
Oliestands måling på aut. gear
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
- Geografisk sted: Bornholm
Re: Oliestands måling på aut. gear
Når man aflæser olietemp. skal bilen være i gear! Enten R eller D.
Og i frigear (P eller N) ved pejling af olien.
Dette gælder 5.trins automatgearkasser, ved 7-trins og CVT (A og B-klasse) pejler og måler man i frigear.
Og i frigear (P eller N) ved pejling af olien.
Dette gælder 5.trins automatgearkasser, ved 7-trins og CVT (A og B-klasse) pejler og måler man i frigear.
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
- Geografisk sted: Bornholm
Re: Oliestands måling på aut. gear
Tak for svaret, jeg målte olietemp i p, den får lige en tur mere.
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??
Re: Oliestands måling på aut. gear
Tror ikke på converter hvis det kun er 3.gear og kold.Holmegaard skrev:Tak for svaret, jeg målte olietemp i p, den får lige en tur mere.
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??