Oliestands måling på aut. gear

Alt vedrørende teknik
Besvar
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Oliestands måling på aut. gear

Indlæg af Holmegaard »

Dette emne er jo debatteret i rigtige mange indlæg..., men der er et spørgsmål jeg mangler svar på

Det foreskrives at man skal måle niveauet når olien er 80 grader varm.

Jeg har kontrolleret min oliestand med tester på og målt niveau npr testeren skriver at olien er 80 grader, MEN når man så mærker på olien syntes jeg ikke den mærkes som 80 grader.. :?:

Er der det testeren skriver der er det rigtige eller hvordan skal jeg forholde mig

Bil:
w211
E320
Årg: 2003

Bilen har en tendens til at give et ryk når den skifter til 3. (når den er kold)
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Oliestands måling på aut. gear

Indlæg af CDI »

Når man aflæser olietemp. skal bilen være i gear! Enten R eller D.
Og i frigear (P eller N) ved pejling af olien.
Dette gælder 5.trins automatgearkasser, ved 7-trins og CVT (A og B-klasse) pejler og måler man i frigear.
Holmegaard
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18. okt 2009, 20:19
Geografisk sted: Bornholm

Re: Oliestands måling på aut. gear

Indlæg af Holmegaard »

Tak for svaret, jeg målte olietemp i p, den får lige en tur mere.
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Oliestands måling på aut. gear

Indlæg af CDI »

Holmegaard skrev:Tak for svaret, jeg målte olietemp i p, den får lige en tur mere.
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??
Tror ikke på converter hvis det kun er 3.gear og kold.
Besvar