Side 1 af 1

Oliestands måling på aut. gear

: 10. jan 2012, 17:31
af Holmegaard
Dette emne er jo debatteret i rigtige mange indlæg..., men der er et spørgsmål jeg mangler svar på

Det foreskrives at man skal måle niveauet når olien er 80 grader varm.

Jeg har kontrolleret min oliestand med tester på og målt niveau npr testeren skriver at olien er 80 grader, MEN når man så mærker på olien syntes jeg ikke den mærkes som 80 grader.. :?:

Er der det testeren skriver der er det rigtige eller hvordan skal jeg forholde mig

Bil:
w211
E320
Årg: 2003

Bilen har en tendens til at give et ryk når den skifter til 3. (når den er kold)

Re: Oliestands måling på aut. gear

: 10. jan 2012, 17:57
af CDI
Når man aflæser olietemp. skal bilen være i gear! Enten R eller D.
Og i frigear (P eller N) ved pejling af olien.
Dette gælder 5.trins automatgearkasser, ved 7-trins og CVT (A og B-klasse) pejler og måler man i frigear.

Re: Oliestands måling på aut. gear

: 11. jan 2012, 19:19
af Holmegaard
Tak for svaret, jeg målte olietemp i p, den får lige en tur mere.
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??

Re: Oliestands måling på aut. gear

: 11. jan 2012, 19:23
af CDI
Holmegaard skrev:Tak for svaret, jeg målte olietemp i p, den får lige en tur mere.
Mener du en halv defekt converter kan give et gear ryk til 3 gear når gearkassen er kold?
Hvor lang tid bruger man på at skifte converter, jeg er selv mekaniker med med adgang til værksted.. Er der noget man skal være særlig opmærksom på under en sådan operation??
Tror ikke på converter hvis det kun er 3.gear og kold.