bundkar på ml 500

Alt vedrørende teknik
Besvar
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

bundkar på ml 500

Indlæg af Karsten »

Hej.
Er der nogle der har et billed af et bundkar til en ML 500 (w164)!
Grunden til jeg spørger er at denne her ved skift fra 1 til 2 går i frigear (kun på helt kold motor, køre fint når den er varm)
Jeg har sliftet olie, filter og væskestandsrør (hvidt), men kan læse et sted på nettet at det anbefales at: bundkar skiftes til et skråtskåret med hvidt niveaurør?
Hvis der var en som havde et billed af dette bundkar ville jeg prøve at se om det sidder på denne her bil.
har en ide om det det er oliestand det er galt med, hvad mener i?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: bundkar på ml 500

Indlæg af CDI »

Alle ML 164 har den nye type bundkar og hvid oliestandsrør...
Var fejlen der også før olieskift?
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

Re: bundkar på ml 500

Indlæg af Karsten »

fejlen var der også før jeg skiftede, troede måske at lidt nyt olie og filter kunne løse problemet, det gamle olie så pænt ud og lugtede ikke brændt,
det mærkelige er at det er kun på helt kold motor den gør det, den hopper simpelthen helt ud af gear ved skift fra 1 til 2,så motoren ryger op i omdrejninger, når først den er lidt lun skifter den alle gear rigtigt fint,
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: bundkar på ml 500

Indlæg af CDI »

Hvis oliestanden er korrigeret ved 45grader og fejlen stadig er der, så er det sandsyneligt B1 inde i gearkassen som er synderen.
Muligvis er låseringen til stempelfjeder hoppet af.
Men tester på og udlæs geaRadaptioner. :oops:
Senest rettet af CDI 16. jan 2012, 18:56, rettet i alt 1 gang.
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

Re: bundkar på ml 500

Indlæg af Karsten »

:wink: nu skriver du udlæs geatadaptioner ! mener du gearadaptioner, og vil det kunne ses tydligt på denne udlæsning hvis det er enten B1 eller låsering?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: bundkar på ml 500

Indlæg af CDI »

Nogle gange kan man være heldig at kunne se, hvis værdierne er udenfor....
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

Re: bundkar på ml 500

Indlæg af Karsten »

Hej.
Så tror jeg jeg har fået bugt med problemet, der blev udlæst gearadaption de lå fint hvor de skulle, jeg har så prøvet at regulerer gearolien med helt kold gearkasse (start motor, kør gear igennem, fylde olie på, i med bundprop) og nu virker det !!
Tak for indput
Besvar