Bremse/ABS problemer W124

Alt vedrørende teknik
Besvar
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Bremse/ABS problemer W124

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Jeg har forsøgt at syne min MB W124 250TD Årg 90. og hvergang bliver den kasseret pga skævbremsning på højre forhjul. Nu 35%.
Jeg har skiftet sådant set alt der vedrører bremserne : Foran, nye klodser,nye skiver,renoveret kaliber, ny bremseslange. Bag : nye klodser,nye skiver,nye bremsebakker håndbremse, samt opsmøring af "led" t. kabel.
Dog skal det siges at jeg har tidligere haft store problemer med at min abs lampe lyser, og der er foretaget følgende.. Andre ABS sensore for nyt overspændingsrelæ, mit batteri virker og er fuldt opladet.
Sidste gang jeg fejl udlæste skrev den en kort overgang "fejl 8 ventilfejl" ifølge liste.
Så nu er mit spørgsmål, har jeg en defekt ABS enhed og det er den som giver forkerte tryk til de forskellige kredse..
Jeg er fuldstændig uforstående :? overfor hvorledes jeg kommer videre herfra og vil egentlig bare gerne have min bil synet :)

Håber virkelig at I kan hjælpe mig videre med fejlsøgning her.

Hvis jeg kører bilen på værksted begynder de jo nok bare at skifte dele fra en ende af :(

Mvh MB-Freak
blackbeauty78
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. feb 2012, 01:33

Re: Bremse/ABS problemer W124

Indlæg af blackbeauty78 »

Hej læste lige om dit problem. Jeg har selv et problem med min ABS, som slår til hver gang jeg bremser. Det er forsøgt at blive renset, men uden held.

Jeg kan forstå at du adskillelige gange har forsøgt at finde fejlen nå til et resultat. Grunden til jeg lige ville svare på dit indlæg er at jeg læste om ABS føleren er afhængig af at få et konstant/jævnt strøm signal for at fungere korrekt. Hvad det helt betyder i praksis er jeg ikke helt sikker på. Men prøv at fejlsøge på relæet.

Mvh
Aladdin
Besvar