Bremsesvigt på W210 (E320 CDI, 2001)

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Bremsesvigt på W210 (E320 CDI, 2001)

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg oplevede at mine bremser svigtede igår. Temmeligt bekymrende. Måske er der nogen der kan fortælle mig hvad der kan være galt..

Efter en halv times kørsel hvor bremser virkede perfekt, skulle jeg bremse og pedalen er meget hård og giver ikke rigtig efter. Den bremsede *svagt* men dog nok til at jeg ikke kørte op bagi den forankørende. Efter ankomst til destinationen, prøve de jeg at slukke/tænde motor igen men problemet var der stadig (den her standard test med at trykke bremsen ned og så tænde motor for at teste bremseforstærker den fejlede, altså pedalen sænkede sig ikke). Efter et par timer skulle jeg hjem igen og så virkede bremserne perfekt(!).

Der var INGEN advarsler i display eller andre lamper. Er det ikke lidt vildt at bremserne kan fejle uden advarsler? hvis det var sket på motorvejen (2 min tidligere) så var det nok gået galt...

Nogen ideer til hvor jeg skal lede? Skal jeg have tester på?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Bremsesvigt på W210 (E320 CDI, 2001)

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg ville øjeblikkeligt give bremserne et meget stort service.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Bremsesvigt på W210 (E320 CDI, 2001)

Indlæg af gutman »

havde samme oplevelse på min med uorg bremseklodser fra gørløse helt nye . når bremser blev driftvarme var der ingen bremse effekt overhovedet bremseklodser på en mercedes skal være org da de indeholder kevler .kunne også være varkum pumpe slange
Besvar