Hylen ved varm bil

Alt vedrørende teknik
Besvar
jacobgorm
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. jan 2012, 09:43

Hylen ved varm bil

Indlæg af jacobgorm »

Hej,
jeg har for en maaneds tid siden koebt en benzin A200 (W169) fra 2007, herlig lille bil som kun har gaaet 47.000 km. Desvaerre har den et par smaaskavanker, bl.a. er diskantagtig hylelyd naar den er blevet varm, typisk efter ca. 25km paa motorvej. Lyden hoeres som regel foerst naar man koerer af motorvejen igen og holder 60-80 km/t. Jeg har set i en anden traad herinde at der kan vaere problemer med kileremmen? Nogen der kender til dette, jeg har 3mnd garanti efter koebet.

Paa forhand tak,
Jacob
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af CDI »

Forbremserne (klodserne) hænger/sidder fast.
Kaliberholderne skal renses grundigt samt smørres hvor blikpladerne til klodser ligger an.
Glidestifer kontrol for let gang.

På A-klasse 169 og B-klasse 245 hænger forbremserne og bagskiver ruster på ingen tid.
jacobgorm
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. jan 2012, 09:43

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af jacobgorm »

Mange tak, det proever jeg at faa ordnet.
jacobgorm
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. jan 2012, 09:43

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af jacobgorm »

Det med at bremserne ruster kan jeg skrive under paa, jeg koerer kun et par gange om ugen, og stort set hver gang skal den lige "bremses til". Er der en loesning paa dette, eller maa man leve med det?

mvh
Jacob
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af SLKkompressor »

Rustne bagbremser er udbredt på biler som kun kører lidt. På A 168 er bagbremserne trumler og derfor ikke så følsomme. På de første W 211 er bremsesystemet elektronisk som har indbygget et system der holder bremserne tørre og dermed modvirker rust på skiverne.
Jeg vover den påstand at anvendelse af originale MB bremsedele giver mindre rust. Stadigvæk bør bremserne adskilles mindst en gang årligt for at blive rengjordt og smurt på glideflader. Det gælder især bagbremserne på køretøjer som ikke kører næsten hver dag i kolde og våde perioder. Rigtig vedligeholdelse og du ungår hylende bremser. A klassen er rigtig dejlig til kortere ture.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af E 270 2001 »

I forhold til første indlæg: Gør den det først når den er blevet varm? Beskriv lidt mere.
En skriver ang. bremser at kun original MB duer - jeg påpeger at ( ikke thansen og ligende ) reservedelsfirmaer levere udemærkede bremser til en billigere penge..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jacobgorm
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. jan 2012, 09:43

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af jacobgorm »

E 270 2001 skrev:I forhold til første indlæg: Gør den det først når den er blevet varm? Beskriv lidt mere.
En skriver ang. bremser at kun original MB duer - jeg påpeger at ( ikke thansen og ligende ) reservedelsfirmaer levere udemærkede bremser til en billigere penge..
Ja, min typiske tur er 10km landevej efterfulgt af 20km motorvej. Naar jeg drejer fra bemaerker man den hoejfrekvente hylelyd, og det er specielt mens man svinger lidt til venstre (rundkoersel, muligt det er ogsaa er problem mod hoejre). I oevrigt plejer daektryksensoren ogsaa at brokke sig efter ca. 20km koersel, jeg ved ikke om der kan vaere en sammenhaeng.

Ang. reservedele vil jeg tro det stadig er de originale skiver mv. der sidder paa.

mvh
Jacob
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Hylen ved varm bil

Indlæg af E 270 2001 »

Er der nogen varmeudvikling fra skiver eller nav?
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar