Side 1 af 1

Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 27. jan 2012, 19:53
af KleemannW211
Håber nogen herinde kan hjælpe mig....

Det drejer sig om min e270CDI w211. Km 415 tusind..

Den har fået for nyligt service i gearkasse og den mangler ikke olie..
Det den gør er at den fedter/filer rigtig meget mest når den er kold men også varm altså den tar højere omdrejninger inden den skifter gear.
min mb mand fik bilen testen fordi den gik i nødprogram men fandt ikke nogen betydelig fejl..
Jeg synes ikke at den umodbart ryster i kørsel som en slidt converter gør men nu ved jeg faktisk ikke hvor meget rysteri sådan en slidt gør..

så mit spørgsmål er om det er slidt converter eller gearkasse...?

håber der nogen der kan hjælpe med godt svar..

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 27. jan 2012, 21:32
af CDI
Det lyder som slidt gearkasse (hvis oliestanden er ok som du siger)

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 28. jan 2012, 09:33
af KleemannW211
Ved ikke om olien er blevet tjekket ordentlig da jeg kan forstå at bilen skal være tændt og position p eller N når man skal måle olie stand,er det korrekt...?

Ifølge min regning er der blevet fyldt 4,5 liter auto 15 olie i og han kunne ikke tappe converter da det er den første model w211.

Jeg vil også lige høre dig CDI om hvad andet en slidt converter gør...?

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 28. jan 2012, 11:35
af CDI
Slidt konverter kan køre i små ryk frem og tilbage ved jævn gas.
Eller brumme og ruske ved jævn gas.
Og så kan den have tilkoblingsstød ved ca. 20km/t , føles som gearskifte selvom man har låst den fast i 1.gear.

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 4. feb 2012, 12:00
af KleemannW211
Nu er det sådan at når den er kold at den slet ikke vil køre i D dog kan den trille lidt når den får ca 5000 omdr men den kan godt bakke normalt i R...

Den er gået i nødprogram igen dvs skifter ikke gear.. Men jeg synes godt at jeg kan mærke de første ture at det som om den vil skifte gear der ved 20-40/km/t.

Så det kunne måske godt tyde på slidt converter....?

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 4. feb 2012, 12:31
af oej
Jeg håber ikke du giver din kolde motor 5000 omdr. Så har den begrænset levetid.
Er du sikker på din oliestand passer ? er den tjekket ved korrekt olietempratur ? Hvis den mangler bare 1/2- 1 liter kan den sagtens føles som om den ikke tager fat i 1.når den er kold, og køre fint når den bliver varm.

Jeg tror du skal få tjekket oliestanden under korrekte forhold.
Eller køre til et automatgearværksted og lad dem stille den rigtige diagnosen.

Oej

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 4. feb 2012, 18:52
af SLKkompressor
Meget enig. Der findes virkelig sådanne værksteder som lever af tilfredse kunder og hvor man kan få et ærligt svar på hvad gearkassen eventuelt fejler måske gratis eller der i nærheden af. Her i forum er det gratis men svært "når man ikke står med patienten i hånden". I mine 28 år med diverse MBer med automatgear har jeg aldrig fået repareret en gearkasse bortset fra udskiftning på A klasse da den var næsten ny. Mon ikke der her i forum findes MB ejere som har gode erfarnger med nogle værksteder der laver automatiske gearkasser?

Re: Slidt Converter eller Gearkasse...?

: 8. feb 2012, 09:52
af Finniqan
Har prøvet det samme med min gearkasse. Fyldte en halv liter på og alle symptomer forsvandt. - Tog så en tjek af afstanden på måle pinden fra en ophug bil og der var forskel i afstanden fra top til bund. Min oliepind havde en skade i "stoppet". Så den anden oliepind røg i og jeg har kørt fejlfrit i årevis. Et lille men - Havde hørt et par værksteder hvad der kunne være galt.. Det var dyre løsninger!!

Pas på med at overfylde med olie!

Havde en Scorpio tidligere med lign. symptomer - Det var en utæthed i vakuum styringen. 40 kr.