Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Alt vedrørende teknik
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

Hej
Jeg har en E 270 cdi fra 2003, kørt 185000 km. Når det bliver frostvejr så har min bil svært ved at starte, ja nogle gange vil den slet ikke starte. Så skifter jeg brændstoffilteret og wupti så starter en efter filteret er fyldt op. Kan bare ikke være rigtigt at man skal skifte brændstoffilter hver uge? Gløderør er skiftet for 50000 km siden. Hvem har et godt forslag til problemet?
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af E 270 2001 »

Er der brændstof i det filter du afmontere? altså render brændstoffet baglæns..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

Ja der er brændstof i filteret, ca 1/3 liter. Filteret er et Bosch filter. Hvis der skulle være problemer med luft eller ligne, hvorfor sker det så kun når det er rigtig koldt?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af CDI »

E 270 2001 skrev:Er der brændstof i det filter du afmontere? altså render brændstoffet baglæns..
211'eren har el-brændstofpumpe i tanken, så den fylder filteret på ingen tid ved tænding på.
Få tjekket returlæk på dine dyser, kunne godt tyde på at der ikke kan bygges tryk op i railrøret.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

mener du hermed at det er dyserne der problemet...det lyder dyrt! Hvorfor sker det kun når det er frostvejr?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af CDI »

Mester62 skrev:mener du hermed at det er dyserne der problemet...det lyder dyrt!
Det forekommer at dyse/er bliver utætte i retursiden.
Det var en hyppig fejl på første og anden generation CDI-systemer.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

tak for svaret, jeg kontakter Mercedes i morgen. Forstår bare ikke hvorfor det kun er ved frostvejr problemet kommer. Det skulle vel også være det samme med dyselækage selvom filteret lige er skiftet eller tager jeg fejl?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af CDI »

Bortset fra det.... Brændstoffet kan også lave parrafinudskillelse altså diesel som klumper i frosttemp.
Hvor har du tanket og har du tanket igen efter denne startproblem?
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

Hej CDi, jeg tanker normalt på Ok tanken eller jet. Jeg har kun problemet når det er koldt, troede også det kunne være parafinudskillelse...men så har jeg forsøgt med Diesel anti-freeze 1:1000. skulle antifrezze ned til - 33 grader C. Har dog ikke afhjulpet problemet.
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af gulf »

Til CDI: Kan man ikke få en fejl, hvor glødelampen slukker som den skal, selvom den ikke har glødet? Jeg synes det har været nævnt på dette forum en gang, men jeg kan ikke huske hvilken tråd.

Paraffinudskillelse burde først stoppe filteret til efter man har kørt et stykke tid og ikke i forbindelse med start. Det skal have noget tid til at "pakke" filteret til. Det er i hvert fald min erfaring fra jeg flirtede med rapsolie som brændstof for nogle år siden.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

Til Gulf. hvis problemet ligger i gløderørne skulle jeg vel ikke kunne starte motor når jeg lige havde skiftet filteret. Jeg har forsøgt at blive ved med at se om det var muligt at få gang i motoren ved at tappe batteriet helt fladt, uden held. Har så ladet batteriet op igen og skiftet filter, og så startede dyret. Ret irreterende ik´
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af CDI »

gulf skrev:Til CDI: Kan man ikke få en fejl, hvor glødelampen slukker som den skal, selvom den ikke har glødet? Jeg synes det har været nævnt på dette forum en gang, men jeg kan ikke huske hvilken tråd.

Paraffinudskillelse burde først stoppe filteret til efter man har kørt et stykke tid og ikke i forbindelse med start. Det skal have noget tid til at "pakke" filteret til. Det er i hvert fald min erfaring fra jeg flirtede med rapsolie som brændstof for nogle år siden.
Det med gløderørerne som du nævner kunne ske på motorerne med forkammer, CDI motorerne kører med direkte indsprøjtning og kan starte uden gløderør
dog vil den tørne lidt længere og have hårdere kold motorgang.

Ang. parrafinudskillelse har jeg kun hørt om det men ikke set det fysisk...
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af gulf »

Mester62 skrev:Til Gulf. hvis problemet ligger i gløderørne skulle jeg vel ikke kunne starte motor når jeg lige havde skiftet filteret. Jeg har forsøgt at blive ved med at se om det var muligt at få gang i motoren ved at tappe batteriet helt fladt, uden held. Har så ladet batteriet op igen og skiftet filter, og så startede dyret. Ret irreterende ik´
Jo det lyder temmelig irriterende!

Det jeg tænkte var, at når du havde skiftet filter, så havde den kørt længe på starteren for at lufte ud, og dermed blevet varm nok til at komme igang. Sådan kunne det sagtens være på en ældre forkammermotor.
Men denne teori kan jo så ikke være sand, når CDI skriver, at direkte indsprøjtede motorer kan starte uden gløderør og du ovenikøbet har kørt den helt tør for strøm.

Jeg tror heller ikke paraffinudskillelse fra diesel er sket i Danmark med diesel tanket i Danmark i mange år.

En anden ide kunne være, at du har meget vand i tanken, som så kommer op og ligger i bunden af filteret. Dette stopper filteret, når det bliver til is under nul grader. Nu ved jeg ikke om det er et åbent filter som på min 220cdi, så du vil kunne se isen, men næste gang du skifter filter, så prøv evt. at hælde indholdet op i en klar beholder og se om der er vand i. Man kan godt være uheldig og få en ordentlig dosis vand på en tankstation, hvis tanken i jorden er ved at være tom. Kender til et tilfælde, hvor bilejeren påstod det skete på jet i Vasbygade i Kbh.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af Mester62 »

Hej Gulf. Her i morges da den ikke ville starte, skiftede jeg filter og hældte netop brændstoffet ud af filteret for at se om man kune se noget, ...parfin eller ligne. Resultatet var negativt. Nu vil jeg forsøge at genbruge dette 1. uge gamle filter for at se om det hjælper hvis min motor ikke starter i morgen. Jeg kan simpelt hen ikke forstå hvad det er der er galt.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003

Indlæg af E 270 2001 »

Jeg skulle netop til at foreslå at du bare brugte det gamle filter ( da det sikkert ikke fejler noget ).
Hvad gør du for at lufte filteret ud kontra bare at tørne motoren? Fejlen kan ligge så mange steder, så for ikke at give dig selv for megen ærgelse, så kør på værksted og få motorens komponenter test via tester.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar