Startproblem E220 CDI (W210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af Gundestrup »

Hej,

Jeg har problemer med at starte min E220 CDI årgang 2001 (w210) om morgenen når den har stået stille hele natten. Bilen har nu været på værksted over to omgange i den nordlige del af Sjælland dog uden at problemet er løst. Første gang fik den stiftet o-ringe. Herefter startede den fint da jeg hentede den på værkstedet men næste morgen var problemet der igen. Anden gang fik den så helt nye brændstofslanger og igen startede den fint da jeg hentede den på værkstedet igår. I løbet af dagen var der intet, men her til morgen var den så gal igen - Lortet kunne ikke starte igen :evil:

Der er rigeligt med strøm på batteriet og startmotoren tørner fint men i gang kommer den altså ikke.

Jeg er ved at være en smule desperat så gode forslag er i den grad velkommen.....

Mvh

Gundestrup
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Bri_jac
Indlæg: 567
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af Bri_jac »

Skal det forstås at bilen starter hver gang den har holdt inde i varmen på et værksted? men ikke starter ude i kulden?
Virker gløderørene?, virker relæet til gløderørene? Mit relæ har været skiftet engang pga dårlig start.

Hvad med den diesel du har på bilen, har bilen været tanket for nyligt? Så der er petroleum blandet i dieselen så den er kan klare kulden uden at dieselfilteret stopper til pga parafin (Tankstationen frostsikrer din diesel, så du ikke selv skal blande...)
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af Gundestrup »

Hej

Ja, den har startet fint begge gange jeg har hentet den på værksted. Her til morgen da den ikke ville starte den igen klagede jeg min nød til værkstedet igen. De påstod at den startede fint igår efter at have stået stille hele weekenden hos dem. Om den har stået inde eller ude hos dem i weekenden aner jeg ikke.

Tanken er halvt fuld og den er sidst tanket for en lille uges tid siden. Problemet er først opstået indenfor de sidste 2-3 ugers tid.

Umiddelbart virker både gløderør og relæ - Den lyser i hvert fald under forvarmning og lampen går også ud indenfor den tid det normalt har taget at forvarme den.
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af HFJ »

Hej, jeg lytter lige spændt med her, min bil (E220 CDI) har nøjagtig samme problem som din. Den har fået skiftet gløderør, men det hjalp ikke. Jeg har fået montereret en "dybkoger" som starter ca. 2 timer før normalt start og det hjælper, så starter den som en mis.
Hilsen Finn.
Venlig hilsen

Finn
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af E 270 2001 »

Lav en kontrolmåling på gløderørene! Aflæs ampereforbrug.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Mester62
Indlæg: 29
Tilmeldt: 2. feb 2010, 22:05

Re: Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af Mester62 »

Ligner lidt det problem jeg har som indlæg under Brændstoffilter. Mvh Jørgen
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Startproblem E220 CDI (W210)

Indlæg af Gundestrup »

Hej

Ser måske ud til at mit problem endelig er lokaliseret. Der var et al for stort returløb på den ene dyse således at der nærmest ikke blev opbygget tryk overhovedet.

Håber dette løser mit problem endeligt.
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Besvar